Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@06:59:07 GMT

عواقب نخوردن سحری

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۶۵۷۱

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با نخوردن سحری مواد حاصل از سوخت چربی‌ها در بدن جمع شده و سبب بروز خستگی زیاد در طول روز می‌شود. ناطقان: نسرین علیزاده اظهار کرد: نخوردن سحری شاید به ظاهر برای فرد مشکلی ایجاد نکند اما از نظر علم تغذیه تنها سیری شکم مهم نیست بلکه سیری سلولی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: فردی که سحری نمی‌خورد به بدن خود فشار زیادی وارد می‌آورد که در نهایت علاوه بر سو تغذیه، احتمال واکنش نشان دادن بدن برای مقابله با گرسنگی بسیار طولانی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه حذف وعده سحری در عین حال عامل پایین افتادن قند خون در طول روز است، خاطرنشان کرد: کاهش یادگیری، بی حوصلگی و خستگی از عوارض افت فشار خون است.

مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه با تاکید بر لزوم استفاده از سبزیجات، اظهار کرد: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف، علاوه بر تأمین ویتامین و مواد معدنی، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

علیزاده تصریح کرد: مصرف وعده غذایی شیرین در سحری توصیه نمی‌شود چرا که مواد شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون در طول روز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بدن در ماه رمضان در معرض کم آبی قرار می‌گیرد و مواد زائد با غلظت بالا از ادرار دفع می‌شود، اضافه کرد: در این ماه برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه، باید مایعات زیادی در ساعات بین افطار تا سحر مصرف شود.

علیزاده توصیه کرد: برای صرف وعده سحری روزه دار باید زمان کافی گذاشته و با عجله غذا نخورد.

وی با بیان اینکه خوردن برنج با انواع خورشت برای سحری مناسب است، اظهار کرد: خورشت کدو، آلو و لوبیا پلو یا عدس پلو و… گزینه‌های مناسبی برای حضور در لیست غذاهای مناسب سحری هستند.

وی ادامه داد: غذاهای متنوع مانند کربوهیدرات‌ها، انواع فیبرها و پروتئین‌های کم چرب جز غذاهای مناسب سحری هستند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: کربوهیدرات‌ها در بدن به آهستگی هضم می‌شوند و این آزاد کردن تدریجی انرژی به تحمل ساعت‌های طولانی روزه داری کمک شایانی خواهد کرد. منبع: ایسنا برچسب ها: عواقب ، سحری ، سوخت چربی ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عواقب سحری سوخت چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • پیشنهاد اغواکننده به سرمربی تیم ملی ایران برای تبلیغ برنج!
  • پیشنهاد اغواکننده به شمسایی برای تبلیغ برنج!
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود