Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز – ايرنا – استاندار خوزستان گفت : امسال محدوديتها براي کشت تابستانه استان برداشته شده و ديگر هيچ مانعي براي انجام هر نوع کشت براي کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي شامگاه دوشنبه در جلسه قرارگاه جهادي دانشگاه آزاد اسلامي خوزستان با بيان اين که در سال جاري بارش هاي زيادي در خوزستان و استان هاي بالا دست صورت گرفت افزود: متوسط بارش هاي استان در سال‌هاي اخير 270 ميلي متر بود ولي امسال بيش از 721 ميلي متر بارش داشتيم از طرفي بارش هاي استان هاي لرستان و ايلام در سال جاري که به ترتيب يک هزار و 880 ميلي متر بود به سمت خوزستان جاري شدند که اين امر موجب شد ما با آورد آبي قابل ملاحظه و غير قابل پيش بيني مواجه شويم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خوزستان با بيان اين که در سال 1302 سيل خوزستان را فرا گرفت و بيش از سه هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعداد بي شماري از احشام تلف شدند افزود: در سيل سال 1328 بيش از 100 روز مسير راه آهن خرمشهر- اهواز مسدود شد همچنين در سيل سال 48 ، حدود 18 جسد را از کارون بيرون آوردند، در آن زمان با وجود اين که تنها سد دز وجود داشت دبي آب کرخه 1520 مترمکعب بر ثانيه بود در حالي که در سيل اخير خوزستان ناگزير شديم خروجي سد دز را به دو هزار و 500 متر مکعب بر ثانيه برسانيم .
وي ادامه داد: آورد آبي رودخانه کرخه در يک سال نرمال بين 6 تا 7 ميليارد متر مکعب است اين در حالي است که از مهرماه سال گذشته تا کنون حدود 12 ميليارد مترمکعب آورد آبي داشتيم. به طور معمول آورد آبي استان در يک سال نرمال 28 ميليارد مترمکعب است در حالي که از مهر سال گذشته تا کنون بيش از 40 ميليارد مترمکعب آورد آبي داشتيم لذا سيل اخير استان ميتوانست تبعات سنگيني داشته باشدولي خوشبختانه در سيل اخير تلفات جاني نداشتيم و توانستيم 15 ميليارد مترمکعب آب را مديريت کنيم.
شريعتي گفت: خوشبختانه تمام سدهاي ما اکنون پايدار هستند و حداقل خسارت به شهرهاي ما وارد شده، وجود سيل بندها مانع از خسارات به مناطق مختلف شد که دراين ميان تلاشها و مشارکتهاي مردمي را نبايد ناديده گرفت. در سال‌هاي قبل با وجود اين که باران کمتري داشتيم ولي مناطق رفيع، بستان و سوسنگرد زير آب رفتند. در سيل اخير شرايط اهواز اضطراري شد و هر لحظه ممکن بود سيل اهواز را فرا گيرد که جوانان ما به همراه نيروهاي مسلح و ساير ارگان هاي استان 21 کيلومتر سيل بند به ارتفاع 2 متر ظرف 48 ساعت درست کردند و با اين کار مانع ورود آب به اهواز شدند.
وي افزود: تجربه نشان داده که بعد از سيل، بيماري هاي واگيردار و گوارشي بسياري دامن مردم را مي گيرد اما در سيل اخير چنين چيزي مشاهده نشد که اين موضوع نشان از فعاليت و مشارکت همه جانبه مردم دارد. پيش از وقوع سيل عده اي نگران بودند که سرمايه انساني در کشور رو به کاهش بوده و گسست نسلي در حال افزايش است اما سيل اخير خوزستان بار ديگر يکپارچگي ملت ايران را بعد از جنگ تحميلي نشان داد نسل جديد ما ثابت کردند که چيزي کمتر از نسل قديم ندارد و در بدترين شرايط با تمام وجود به هموطنان خود خدمت مي ‌کنند.
9879/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، هندیجان، شوشتر، مسجدسلیمان و ماهشهر امروز دوشنبه در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۰:۳۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله استانداری ۱۳۳، حفاری ۱۱۴ نیوساید ۱۳۰، پادادشهر ۱۰۵، مسجد سلیمان ۱۰۵، شوشتر ۱۰۸، ماهشهر ۱۰۷ و هندیجان ۱۳۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمام مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس شیفت صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شد.

کد خبر 751028

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز