Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@22:32:06 GMT

نفت جایگزین عربستان تنها «یک مشتری» پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۰۲۶

نفت جایگزین عربستان تنها «یک مشتری» پیدا کرد

با وجود تقلای عربستان برای تحمیل فروش نفت خام خود به مشتریان نفتی ایران، تنها یک پالایشگاه هندی قصد خرید از این کشور را دارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با وجود هیاهوی رژیم عربستان در زمینه عرضه نفت خام بیشتر جهت جایگزینی  با نفت ایران در بازارهای جهانی ، اینک تنها یک از مشتریان نفتی ایران پیشنهاد عربستان را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خبرگزاری «رویترز» دوشنبه عصر به وقت تهران به نقل از منابع مطلع در امور نفتی گزارش کرد که تنها پالایشگاه هندی «مانگالور» پیشنهاد عربستان برای خرید نفت اضافی از این کشور را قبول کرده و قصد دارد برای ماه ژوئن (خرداد) 2 میلیون بشکه نفت خام از عربستان خریداری کند.

 به گفته این منابع مطلع ، عربستان ماه گذشته با نزدیک شدن به خریداران هندی به آن‌ها پیشنهاد جبران خسارات ناشی از عدم دسترسی به نفت ایران را داد.

آمریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد و تنها یک معافیت از تحریم‌های نفتی 6 ماهه برای خریداران عمده نفتی ایران همچون «هند» صادر کرد و هند بدین طریق توانست روزانه حدود 300 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کند، اما ماه گذشته میلادی صدور معافیت از تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا متوقف شد و این کشور خریداران نفت ایران را به اعمال تحریم تهدید کرد.

در حالی‌که مقام‌های این پالایشگاه هندی از اظهار نظر در این زمینه به رویترز خودداری کردند، اما یکی از مقام‌های نفتی این کشور گفت ، دهلی‌نو، نفت عراق و امارات را بهتر از عربستان می‌داند.

روزنامه اماراتی «گلف نیوز» نیز یکشنبه در تحلیلی نوشت که با توجه به توانایی ایران در صادرات نفت با وجود تحریم‌های آمریکا و  نیز منابع فراوان، در سه ماه آینده  بی‌ثباتی در بازارهای نفتی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عربستان نفت خام صادرات نفت تحریم نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان وزیر کشور در پیامی با قدردانی از تلاش پنج روزه نیروهای هلال احمر و تیم‌های امدادی و نیروهای محلی برای یافتن یسنا، پیدا شدن این دختر بچه کلاله‌ای را به خانواده او و ملت ایران تبریک گفت.

احمد وحیدی در پیام خود ابراز امیدواری کرد: همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

وزیر کشور یسنا را دختر ایران زمین لقب داد و گفت : تمام ایران از پیدا شدن او خشنود و شاد شده است.

یسنای چهارساله اهل روستای یلی بدراق کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله مفقود شده بود و پس از پنج روز جستجو عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت توسط کایت سوار دواطلب پیدا شد.

 

دیگر خبرها

  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • وزیر کشور: پیدا شدن دختر ایران زمین را تبریک می‌گویم
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • خط و نشان رونالدو برای الهلال
  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران