Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح برخورد مسافربر‌های شخصی در زمان و. رود به پایانه‌های تاکسی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مهاندار در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهارداشت:یکی از بحث‌هایی که در شهری مثل تهران بسیار مهم است و باید به صورت جدی به آن پرداخت بحث ساماندهی  حمل و نقل عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد:اگر قرار است حمل و نقل عمومی آسان، سریع و با قیمت مناسب باشد، باید تسهیلات آن را نیز فراهم کنیم. بخشی از حمل ونقل عمومی برعهده تاکسیرانی است که اگر تسهیلات مورد نظر را برای این بخش درنظر نگیریم طبیعتا استفاده از خودور‌های شخصی توسط افراد جامعه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:برای احیای ظرفیت تاکسیرانی در پایتخت طرح برخورد با مسافربر‌های شخصی در دو موضع در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قرار گرفته است.

مهاندار اضافه کرد:خودرو‌های مسافربر شخصی برابر قانون و کد ۲۰۸۱ مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد، اما درحال حاضر اولیت کار پلیس در دو بخش است، اول ورود پلاک شخصی‌ها به پایانه‌های تاکسیرانی است. در این بخش با همکاری سازمان شهرداری اطراف پایانه‌های تاکسیرانی نرده کشی شده و در ورودی‌های پایانه‌ها دوربین ثبت تخلف نصب شده است تا به محض ورود یک خودروی پلاک شخصی جریمه ای برای این خودرو در نظر ثبت شود.

وی افزود: در بخش دوم عموما مسافربر‌های شخصی که به صورت سازمان دهی و گروهی کار و اغلبا از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند دو مشکل بزرگ به وجود می‌آورند، اول اینکه با شناسایی مسیر‌های تاکسی در ایستگاه‌های آن‌ها مستقر شده و اجازه سوار کردن مسافر را به تاکسی‌ها نمی‌دهند، بحث دوم مزاحمت‌های ترافیکی و هم مزاحمت برای مسافران است که توسط این خودرو‌های شخصی ایجاد می‌شود، مثل مشکلاتی که مسافربر‌های شخصی در بلوار میرداماد و تقاطع، ولی عصر (عج) برای رانندگان دیگر و مسافران ایجاد کرده بودند که با آغاز این طرح با این مزاحمت‌ها برخورد قانونی انجام دادیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اینکه در شهر تهران هیچ مسافربرشخصی به صورتی که زیر نظر سازمانی و قانونی اقدام به جابه جایی مسافر کند وجود ندارد افزود:چند سال پیش سازمان تاکسیرانی بنا بردلایلی برخی از خودرو‌های پلاک شخصی را سازمان دهی و در ناوگان حمل و نقل عمومی به کار گرفت، برخی از این خودرو‌های پلاک شخصی با توجه شرایطی که داشتند تبدیل به تاکسی شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تهران تاکسیرانی حمل ونقل پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل قتل هولناک در بوستان ولایت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین ماه امسال، کارکنان انتظامات بیمارستان شهدای هفتم تیر، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کردند.

وی افزود: به‌دنبال اعلام این خبر، تیم بررسی صحنه جرم تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که براثر ضربات چاقو به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که مقتول در جریان نزاع با یکی از آشناهای خانوادگی خود در بوستان "ولایت" تهران ضربات چاقو خورده و به بیمارستان موردنظر واقع در شهر ری منتقل شده، اما اقدامات درمانی فایده‌ای نداشته است و نهایتاً به کام مرگ فرو رفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: تیم جنایی پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و صحنه جرم، مأموریت یافتند با اقدامات فنی و اطلاعاتی مخفیگاه قاتل فراری را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

سردار گودرزی گفت: پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهم را در جنوب شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به‌دنبال دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی مخفیگاه موردنظر در جنوب تهران شدند و پس از تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس مرد جنایتکار را در یک عملیات منسجم بازداشت کردند.

وی افزود: متهم در همان بازجویی‌های اولیه صراحتاً به جرم قتل فامیل خود با ضربه چاقو در بوستان ولایت اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر برقراری روابط خارج از چارچوب مقتول با یکی از اعضای خانواده‌اش دست به این جنایت هولناک زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، مرد جنایتکار برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 6099321

دیگر خبرها

  • عامل قتل در بوستان ولایت بازداشت شد
  • ببینید | تصادف وحشتناک خودرو تیگو ۷ پرو و تاکسی پژو ۴۰۵
  • عاقبت تصادف وحشتناک خودروی ایرانی با تیگو ۷؛ این چه وضعشه؟! | فیلم
  • بازداشت عامل قتل هولناک در بوستان ولایت
  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • دو کشته در برخورد خودرو با پایه چراغ برق