Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:02:34 GMT

مسابقه مفاهیم قرآن ویژه اصحاب رسانه در قزوین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۳۷۹

مسابقه مفاهیم قرآن ویژه اصحاب رسانه در قزوین برگزار می شود

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان بسیج رسانه قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان مسابقه مفاهیم قرآن کریم وی‍‍ژه اصحاب محترم رسانه، فرزندان و خانواده های آنان از سوره قلم برگزار می شود.

محمد کشاورز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف ترویج فرهنگ توجه به مفاهیم قرآنی و بهره‌برداری از آیات این کتاب الهی، مسابقه مفاهیم سوره قلم از تفسیر نور حجت الاسلام محسن قرائتی در ماه مبارک رمضان برای جامعه رسانه ای استان قزوین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این مسابقه شامل 10 سؤال است که از متن تفسیر طرح شده است،افزود: تفسیر سوره قلم به صورت پی دی اف ( PDF ) در سایت سازمان بسیج رسانه به آدرس http://basijmedia.ir منتشر شده است. کشاورز ادامه داد: علاقه مندان می توانند با ارسال پاسخ نامه به آدرس پستی : قزوین ، شهرک کوثر ، خیابان اندیشه ، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک 9 یا فکس به شماره 33785100 و یا ارسال مشخصات خود و شماره گزینه های صحیح به صورت یک عدد 10 رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی 6600028839 در این مسابقه معنوی و فرهنگی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه سوره قلم شصت و هشتمین سوره قران کریم است که 52 آیه دارد و در مکه نازل شده است،اظهار داشت: این سوره به «ن والقلم» نیز شهرت دارد و در جزء 29 جای گرفته است و از آیات مشهور آن، آیه «و ان یکاد» و آیه «خُلق عظیم» است که پیامبر(ص) را دارای اخلاقی والا معرفی می‌کند.
کشاورز با اشاره به کاربردی بودن مفاهیم سوره قلم برای اصحاب رسانه،گفت: بیان عظمت قلم، مقام و عظمت رسول خدا (ص)، نزول عذاب های الهی ، شرح سرنوشت پرهیزکاران و بدکاران موضوعات مطرح شده در این سوره به شمار می روند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه مسابقه مفاهيم قران سازمان بسيج رسانه قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مستند مسابقه دِلیران شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸ از شبکه نهال پخش و روز بعد ساعت ۱۴ بازپخش می‌شود.
 این مسابقه رقابت بین نوجوانان در اقلیم‌های جنگل، کوهستان و دریاست که باید بدون امکانات و حمایت، مسیر درست را بپیمایند.
برنامه «دخل و خرج» شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۰۰ از رادیو صبا پخش می‌شود.
راهکار‌های ایجاد کسب و کار با سرمایه‌های اندک و مدیریت مالی از موضوع‌های این برنامه گفتگو محور است.
همچنین زیست رو سه شنبه‌ها ساعت ۲۰ از رادیو سلامت پخش می‌شود.
پرسش درباره محیط زیست موضوع این مسابقه است؛ و مجموعه مستند ماشین آلات خارق العاده تونی رابینسون، هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار پخش و ساعت‌های ۷ و ۱۶ روز بعد تکرار می‌شود.
این مجموعه محصول سال ۲۰۲۳ داستان فردی است که برای معرفی غیر معمول‌ترین ماشین‌ها و وسایل نقلیه که مبتنی بر فناوری روز هستند به دور دنیا سفر می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ساخت 55 کلاس درس در شهرستان اشنویه
  • گزارش زنده: گل‌گهر 0 - 0 شمس‌‌آذر
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین