Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از 5 هزار تبعه افغانستانی در خراسان رضوی به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

سید مرتضی وجدان افزود: 128 نفر از این عده، بیماران خاص شامل بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و مزمن کلیوی هستند و بقیه مهاجران افغان آسیب پذیری هستند که بضاعت مالی ندارند و از طریق اداره اتباع و امور مهاجران خراسان رضوی به بیمه سلامت معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد فقط 60 هزار ریال هزینه صدور دفترچه بیمه سلامت را پرداخت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه اتباع خارجی در قالب سه گروه قشرهای آسیب پذیر، غیر آسیب پذیر و بیماران خاص بیمه شده اند افزود: تعداد اتباع خارجی بیمه شده غیر آسیب پذیر در خراسان رضوی هم اکنون 68 نفر است که حق بیمه سالانه هر نفر 10 میلیون و 680 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وجدان گفت: هم اکنون تعداد کل بیمه شدگان اتباع خارجی در خراسان رضوی بیش از پنج هزار و 400 نفر است.

وی افزود: طرح پوشش بیمه ای اتباع خارجی در قالب قرارداد چهار جانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از سال 1394 در حال اجرا است.

هم اکنون 60 درصد جمعیت خراسان رضوی معادل سه میلیون و 600 هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه همگانی، روستائیان، دیگر قشرها، کارکنان دولت و ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قراردارند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: خراسان رضوی شش میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد. جمعیت اتباع افغانستان در این استان 320 هزار نفر است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت مهاجرین افغانستان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت