Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- همزمان با برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، عناوین و زمان‌ بندی برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی این رویداد معنوی اعلام شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با آغاز بکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم جدول زمان بندی این رویداد معنوی نیز اعلام و منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


- نشست تخصصی «نسبت میان ترجمه و تفسیر قرآن کریم» با حضور احمد پاکتچی، چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه از ساعت 21 تا 23:30 .
- نشست تخصصی «تحلیل سیر نزول آیات قرآن پیرامون زن»‌ با حضور مهدی مهریزی، محمدرضا امام و فروغ پارسا، پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 21 تا 23:30 .
- نشست تخصصی «نقد کتاب اصول و قواعد کشف استدلالی غرض سوره‌های قرآن» با حضور استاد مجید معارف و محمد خامه‌گر، جمعه 27 اردیبهشت‌ماه از ساعت 21 تا 23:30 ،
- کارگاه آموزشی «مهارت‌آموزی در نگارش دایرة‌المعارف» با حضور حمید باقری و سعید زعفرانی‌زاده، شنبه 28 اردیبهشت‌ماه از ساعت 21 تا 24 .
- نشست تخصصی «معنای زندگی در قرآن کریم» با حضور ناصر مهدوی، یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه از ساعت 18 تا 20 .
- کارگاه آموزشی «سنجش‌پذیری و مقیاس‌سازی در تحلیل مفاهیم قرآنی» با حضور احد فرامرز قراملکی و احمد غباری، دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه از ساعت 21 تا 24 .
- نشست «هم‌اندیشی کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، محمدعلی مهدوی‌راد، احمد پاکتچی، سیدهدایت جلیلی، محمدهادی گرامی، هادی رهنما و محمدرضا وصفی، سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 20 و 21 تا 24 و نشست تخصصی «اخلاق تفسیر قرآن کریم» با حضور سیدحسن اسلامی و سیدهدایت جلیلی، پنج‌شنبه دوم خردادماه از ساعت 21 تا 23:30 .
به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، معنای زندگی» از 21 اردیبهشت تا چهارم خرداد به مدت دو هفته تا شب 19ماه مبارک رمضان پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ معنوی خواهد بود.
از10 کشور شامل پاکستان، ترکیه، یمن، هند، عراق، اندونزی، تونس، فلسطین و افغانستان و روسیه برای شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دعوت شده اند.
شورای برنامه ریزی نمایشگاه، حدود 100 برنامه منتخب در حوزه های متعدد علمی، پژوهشی، کودک، خانواده، ترجمه و غیره دو طول برگزاری این دوره نمایشگاهی اجرا خواهد کرد.
افزایش مشارکت مردمی، ملی و بین المللی تر شدن نمایشگاه نسبت سال های گذشته از جمله ویژگی های امسال نمایشگاه قرآن به شمار می رود.
تمامی فعالیت های این دوره نمایشگاه بین المللی قرآن از ثبت نام تا دیگر فعالیت های آن بصورت الکترونیکی بوده است.
در بخش عفاف و حجاب این دوره از نمایشگاه، 131 غرفه با محوریت عرضه چادر، شال و روسری و ملزومات حجاب فعالیت می‌کند.
فراهنگ ** 1355 **3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف قرآن 98 نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا