Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از این که چین اعلام کرد تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای برای واردات آمریکایی وضع خواهد کرد سهام وال‌استریت در همان آغاز معاملات ۲ درصد سقوط کردند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، عصر دوشنبه، پس از این که چین اعلام کرد در نظر دارد تعرفه‌های تلافی‌جویانه‌ای برای واردات آمریکایی وضع کند، با وحشت از این که دور جدیدی از جنگ تجاری، اقتصاد جهان را به رکود بکشاند، سهام وال‌استریت در همان آغاز معاملات ۲ درصد سقوط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سهام شرکت‌های تکنولوژی و خرده‌فروشان، که بیشتر در معرض تجارت با چین هستند، در مرکز این سقوط‌ها قرار گرفته است.

سهام گروه فانگ (فیسبوک، آمازون، اپل، نتفلیکس و گوگل) بین ۱.۷ درصد تا ۵ درصد سقوط کردند.

وزارت تجارت چین عصر دوشنبه اعلام کرد در نظر دارد به تلافی افزایش تعرفه‌های واردات توسط آمریکا، تعرفه‌های واردات ۵۱۴۰ کالای آمریکایی، به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را به ۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهد.

پیش از این در روز جمعه پس از این که آمریکا تعرفه‌های واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد، شاخص اس‌اندپی سقوط کرده و بدترین عملکرد هفتگی سال را ثبت کرده بود.

دیروز با بالا گرفتن تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان، بازار‌های جهانی متلاطم شد. منحنی سود اوراق ۳ ماهه و ۱۰ ساله آمریکا، برای دومین بار در کمتر از یک هفته اخیر معکوس شد. معکوس شدن این منحنی یکی از مهمترین نشانه‌های هشداردهنده در مورد رکود اقتصادی در آینده نزدیک است.

دیروز تنها چند ساعت پس از آغاز معاملات بازار‌های آمریکا، میانگین صنعتی داو جونز ۶۱۸.۹۷ واحد یا ۲.۳۹ درصد سقوط کرد و به ۲۵۳۳۰.۳۸ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۶۷.۷۷ واحد یا ۲.۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۸۱۳.۶۳ واحد رسید. کامپوزیت نزدیک با سقوط سنگین‌تر ۲۴۸.۸۰ واحدی یا ۳.۱۴ درصدی به ۷۶۶۸.۱۴ واحد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعرفه های تلافی جویانه چین جنگ تجاری بازار های جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سعید رحیمی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به علت آب‌گرفتگی و سقوط پایه‌های برق، محور سر بندر به آبادان در محدوده شادگان مسدود شد.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: همکاران ما در پلیس راه از منطقه خور دورق مسیر را یک‌طرفه کرده‌اند تا عوامل امدادی نسبت به جمع‌آوری پایه‌ها و کنترل برق اقدام کنند.

وی ادامه داد: به علت بارش شدید باران در چند نقطه در محور ایذه به دهدز ریزش کوه صورت گرفت که توسط عوامل راهداری پاکسازی و مسیر باز شده است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: همچنین در محور اندیکا در منطقه تاراز مه گرفتگی و ریزش باران شدید صورت گرفته که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه مسیر پاکسازی شد

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • باران شدید در خوزستان / دکل‌های برق فشارقوی سقوط کردند
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • سقوط درختان و آبگرفتگی معابر در اهواز
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس