Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:49:57 GMT

پاسخ «هوک» به ادعای دخالت ایران در حادثه بندر الفجیره

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۸۶۰۷

پاسخ «هوک» به ادعای دخالت ایران در حادثه بندر الفجیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توضیح سفر روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور به بروکسل مدعی شد که ایران تهدیدی فزاینده است و سفر پمپئو که در میانه راه عزیمت به روسیه انجام شد، در موقع مناسبی اتفاق افتاد.

هوک در ادامه ادعاهای خود افزود: هدف پمپئو ارائه جزئیاتی از پشت پرده اعلان‌های عمومی آمریکا (در موضوع ایران) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این باوریم که ایران باید به جای تهدید، راه گفتگو را در پیش بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پمپئو ایران را در حادثه بندر الفجیره امارات دخیل می‌داند، گفت: ما در این باره گفتگو کردیم. امارات از آمریکا خواسته تا در روند تحقیق پیرامون این موضوع مشارکت کند.

این در حالی است که هوک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر خود شما درباره طرح این ادعا علیه ایران چیست؛ جانب احتیاط را نگه داشت و سکوت اختیار کرد.

گفتنی است طبق روایت برخی رسانه‌های خارجی، موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه E۳ که برای رایزنی پیرامون ضرب‌الاجل برجامی ایران گرد هم آمده بودند؛ از حضور سرزده پمپئو به سردی استقبال کردند.

کد خبر 4616321 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران برایان هوک بندر الفجیره مایک پمپئو اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در حاشیه اختتامیه جشنواره قهرمان ایران در جمع خبرنگاران گفت: با افتخار رسانه ملی میزبان سومین دوره جشنواره قهرمان ایران بود و امسال این جشنواره با گستردگی و استقبال بیشتری مواجه شد.

وی ادامه داد: حدود پنج میلیون نفر از مردم در جشنواره قهرمان ایران شرکت کردند و امیدواریم در سال آینده هم با همین شکوه و انضباط و تنوعی که در رشته‌های مختلفی وجود داشت شاهد جشنواره باشکوه‌تر باشیم.

جبلی عنوان کرد: امسال به دلیل اینکه در آستانه المپیک پاریس هم هستیم امیدواریم این جشنواره و رویداد‌های مشابه که برای قدردانی و حمایت از ورزشکاران و قهرمانان ورزشی توسط رسانه ملی یا در عرصه‌های دیگر اتفاق می‌افتد بتواند تقویت کننده روحیه ورزشکاران عزیزمان برای شرکت در رقابت‌های سنگین المپیک پاریس باشد.

وی افرود: ما به عنوان رسانه ملی همیشه افتخار می‌کنیم در کنار جامعه ورزشی و قهرمانان و فرزندان عزیزمان در همه عرصه‌ها هستیم.

رئیس رسانه ملی درباره حق پخش تلویزیونی عنوان کرد: وظیفه خود می‌دانم که تبریک صمیمانه به طرفداران دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس بگویم. آرزویی که بعد از سال‌ها محقق شد و اتفاق خوبی امروز افتاد.

وی افزود: این مژده را به همه طرفداران ورزش به ویژه ورزش‌های بزرگی مثل فوتبال بدهم که ما و وزرات ورزش در حال تدوین آیین نامه‌ای هستیم که برای حق پخش‌ فوتبال هستیم که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.

جبلی خاطر نشان کرد: براساس برنامه هفتم ما حداکثر شش ماه بعد از تصویب برنامه هفتم موظف هستیم که با وزرات ورزش آیین نامه‌ای را برای تعیین و تکلیف حق پخش تقدیم هیئت دولت کنیم. روی پیشنهاد مشترک با وزارت ورزش توافق داریم و فکر می‌کنم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد و تکلیف حق پخش ورزش مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟
  • مژده رئیس رسانه ملی پیرامون حق پخش فوتبال
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • عملیات وعده صادق، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای بود
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور