Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:43:34 GMT

برگزاری ۹ حلقه تفسیر قرآن در مساجد و اماکن مذهبی کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۸۶۷۸

برگزاری ۹ حلقه تفسیر قرآن در مساجد و اماکن مذهبی کردستان

ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اداره دارالقرآن کریم  کردستان هر ساله در ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای فعالیت‌های گسترده در سطح استان می‌کند که حمایت از محافل و برنامه‌های قرآنی از جمله این برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان امسال از برگزاری 10 محفل جزء‌خوانی قرآنی کریم در سطح استان حمایت کرده است، افزود: این محافل در قالب طرحی با عنوان قرآن در رمضان در سطح 10 شهرستان استان در حال برگزاری است.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: محافل جزء خوانی قرآن کریم توسط ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی و در مساجد جامع و یا یکی از مساجد محوری شهرستان با حضور قاریان قرآنی شهرستان‌ها و استان در طول ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در این محافل روزانه یک جزء از قران کریم قرائت می‌شود و قبل از برگزاری این محفل نیز یکی از مفسران قرآن کریم شهرستان‌ها نکاتی در مورد اجزاء تلاوت شده بیان می‌کند.
علیپور همچنین به برنامه‌ریزی و برگزاری 9 حلقه تفسیر قرآن کریم در سطح مساجد و اماکن مذهبی شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: این حلقه‌های تفسیری در 9 شهرستان تابعه استان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: مفسران توانمند شهرستان در سطح مساجد و اماکن مذهبی شهرستان با حضور جوانان و نوجوانان شهرستان به تفسیر قرآن کریم می‌پردازند.
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: در این حلقه‌های تفسیری سوره مبارک غافر تفسیر و در پایان با برگزاری آزمون پایانی به پذیرفته‌شدگان دوره گواهینامه تفسیر سوره غافر اعطا می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: تفسیر سوره مبارکه غافر در شهرستان‌های استان با عنوان طرح بینات 22 در سطح استان در حال برگزاری است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید قوچان در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: یکی از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده برای کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان برگزاری جلسات ختم قرآن است که یک هزار و ۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید شهرستان قوچان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کنگره ملی شهدا در قوچان برای سال جاری در نظر گرفته‌شده است که باید پایه‌های مردمی بودن آن حفظ شود.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید وظایف محوله در حوزه کنگره ملی شهدا را به‌درستی انجام دهند، گفت: اداراتی همچون جهاد کشاورزی باید نسبت به برگزاری یادواره شهدا به نام شهدای اداری خود اقدام کنند و با چاپ و نصب تصاویر شهدا و قرار دادن آن در منظر عمومی، ادارات خود را منقش و مزین به تصاویر شهدا کنند.

هراتی مطلق با اشاره به نقش رزمندگان این شهرستان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، بیان کرد: مصاحبه با رزمندگان قوچانی فعال در دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۲۸ نفر از رزمندگان مؤثر این شهرستان به بیان خاطرات و ناگفتنی‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی پرداختند.

امام جمعه قوچان با یادآوری این موضوع که یکی از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در قالب کنگره یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان برگزاری جلسات ختم قرآن به نیت شهدا و فرستادن ثواب آن به روح پاک و مطهر آنان است، تصریح کرد: علاوه بر این، برخی گروه‌های جهادی و مساجد قوچان در شب‌های جمعه اقدام به پخت غذا می‌کنند که پیگیری‌هایی در حال انجام است که یک هزار و ۶۶ پخت در مساجد هم به نیت شهدا انجام شود.

وی تأکید کرد: هر برنامه‌ای تحت عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یا برنامه‌های فرهنگی و… در این حوزه باید به تصویب شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی یک هزار و ۶۶ شهید این شهرستان برسد چون تمام این برنامه‌ها دارای یک دستورالعمل ملی است.

هراتی مطلق با اشاره به گلایه برخی از خانواده‌های معظم شهدا مبنی بر درج نام برخی خیابان‌ها و معابر در این شهرستان به‌ویژه خیابان‌های جدید، به نام شهدا، بیان کرد: برای دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم آنان نیز حتماً با بنیاد شهید هماهنگی انجام شود تا بتوان دیدار همه خانواده‌ها رفت.

کد خبر 6098528

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان