Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:34:40 GMT

اسپانیا ناوچه خود را از گروه ضربت خلیج فارس خارج کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۵۰۲

اسپانیا ناوچه خود را از گروه ضربت خلیج فارس خارج کرد

وزیر دفاع اسپانیا دستور داده است تا یک فروند ناوچه این کشور از گروه ضربت به رهبری آمریکا در خلیج فارس خارج شود. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا دستور خروج موقت یک فروند ناوچه این کشور از گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا در خلیج فارس را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناوچه همراه با 215 خدمه و ملوان در گروه ضربت اعزام شده از سوی آمریکا در خلیج فارس حضور داشته است.

منابع آگاه وزارت دفاع اسپانیا تاکید کردند: دولت موقت اسپانیا دستور خروج موقت ناوچه "مندز نونز" را از گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه صادر کرده است.

این منابع آگاه افزودند: این ناوچه در ماموریت عادی خود به سر می‌برد و وارد هیچ گونه ماموریت دیگری نخواهد شد.

گزارش|حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس؛ تهدید واقعی یا جنگ روانی؟ادعای پنتاگون درباره علت اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس


تصمیم برای خروج این ناوچه اسپانیایی توسط وزیر دفاع این کشور در جریان دیدار با وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است.

یک منبع نظامی اسپانیایی نیز به شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: این اقدام اسپانیا می‌تواند موجب تشدید بحران دیپلماتیک بین آمریکا و اسپانیا شود. این اقدام همچنین می‌تواند باعث کاهش اعتماد آمریکا به اسپانیا گردد.

وزیر دفاع اسپانیا پیش از این نیز در اظهاراتی گفته بود که در تحولات مربوط به بحران ایران، اسپانیا به اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی متعهد خواهد بود. اسپانیا یک شریک جدی و قابل اعتماد است ولی نیروهای مسلح ما تنها موظف به اجرای توافقات و مقررات اتحادیه اروپا و ناتو هستند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟

عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • تغییر نام استقلال تهران به استقلال خلیج‌فارس
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • نام استقلال رسما تغییر کرد: «استقلالِ خلیج فارس»
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات