Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:03:37 GMT

۱۰۰ درصد ارزش افزوده شهرقدس صرف پروژه‌های عمرانی شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۸۱۵

۱۰۰ درصد ارزش افزوده شهرقدس صرف پروژه‌های عمرانی شده است

فریدون عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر به اجرای پروژه‌های عمرانی خوب از محل اعتبارات ارزش افزوده در روستای دانش اشاره کرد و اظهار داشت: روستای دانش با توجه به جمعیت بالا فاقد دهیاری بود که در دی ماه ۹۷ دهیاری تأسیس و اعتباراتی که از سال‌های ۹۵ و ۹۶ از محل ارزش افزوده به حساب فرمانداری برای این روستا واریز شد که طی تشریفات قانونی ابتدا مشکلات مطرح و برنامه ریزی جهت اجرای پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمبود و نبود زمین جهت اجرای پروژه‌های عمرانی بخش عمده‌ای از مشکلات در این منطقه بود که تملک زمین یکی از عمده خواسته‌های مجموعه روستا و بخشداری بود که ۲ قطعه زمین برای احداث ساختمان چند منظوره و احداث ساختمان آتش نشانی روستا در نظر گرفته شد.

عطایی تصریح کرد: ساماندهی و اجرای طرح‌های خوب برای مبلمان روستایی این منطقه به صورت مناقصه عمومی در دست اقدام قرار گرفت و قطعی آب این منطقه نیز بخش دیگری از مشکلات بود که با خرید ژنراتور به این موضوع نیز توجه گردید.

معاون فنی عمرانی فرمانداری قدس تصریح کرد: شاید ما اولین فرمانداری باشیم که از محل ارزش افزوده با این حجم پروژه عمرانی تعریف کرده باشیم و تا پایان ۳ سه پروژه بزرگ ساختمان چند منظوره، ساختمان آتش نشانی و مبلمان روستایی را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی به بحث پروژه بیمارستان شهرستان قدس نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون بیمارستان شهرستان قدس ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۱۵ درصد از مصالح آن نیز خریداری شده است و در مجموع ۷۵ درصد با مصالح موجود پیش رفته است و با توجه به تزریق اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور محترم امیدواریم که تا شهریور ماه و طبق زمان بندی‌های اعلام شده به بهره داری برسد.

عطایی به تقاطع غیر هم سطح ورودی شهر قدس نیز اشاره کردو گفت: تقاطع غیر همسطح ورودی شهر قدس مهم است و چیزی حدود ۷۰ درصد اجرا شده و کمتر از ۴۵ روز دیگرمسیر کرج به شهر قدس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توجه به معضل ترافیک داخل شهر، ورودی و خروجی را نیز بخشی از مطالبات شهروندان قدس خواند و گفت: مسیر تولید گران، یکی از مشکلات ورودی به شهرقدس بود و به خاطر اینکه ما حجم ترافیک را انتقال داده و از دو مسیر خروج داشته باشیم و ترافیک را به حداقل برسانیم پل اسماعیل آباد را از محل اعتبارات راه آهن جمهوری اسلامی تعریض نمودیم و امروز ۹۰ درصد پروژه اجرا شده و فقط آسفالت آن باقی مانده که پیمانکار قول ۱۵ روزه برای بهره برداری داده است و همچنین برای کاهش ترافیک ورودی شهر نیز مطالعاتی جهت اجرای یک ترن هوایی در دستور کار قرار گرفته و اگر توافقاتی با انجمن معادن شن و ماسه و تداخلی با مسیر خط اصلی مترو نداشته باشد این طرح نیز اجرا خواهد شد.

کد خبر 4616419

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر قدس شهرداری قدس پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار را نیز به‌همراه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به خبرگزاری تسنیم انجمن تجارت الکترونیک تهران، با صدور بیانیه دریافت مالیات ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی،  اعلام کرد:

چندی پیش سازمان امور مالیاتی کشور در اقدامی مغایر با قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین علی‌رغم بخشنامه صادره سال 1399 سازمان امور مالیاتی مبنی بر “معافیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابجایی مسافر از مالیات بر ارزش افزوده”، متأسفانه اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی‌های اینترنتی نموده است ‌که خوشبختانه با واکنش منطقی تعداد قابل توجهی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام مغایر قانون همراه شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران ضمن قدردانی از جناب آقای میرتاج‌الدینی و سایر نمایندگان مخالف، تاکید می‌کند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی برای کاربران را نیز به‌همراه خواهد داشت.

تاکسی‌های اینترنتی هم اینک زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری در سراسر کشور را تأمین می‌کنند و طبعا، هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه‌های این بخش، آثار تورمی غیرقابل جبرانی را برای مردم به‌همراه خواهد داشت.

علاوه بر آن، سرویس‌های حمل‌ونقل اشتراکی از بخش‌های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند و ایجاد هزینه‌های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ‌ها، بدنه‌ی اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف‌تر می‌سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران از وزیر محترم اقتصاد تقاضامند است تا با عنایت به مشکلات عدیده‌ی این طرح که پیش‌تر عنوان شد، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد