Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:11:36 GMT

دومین کارخانه نوآوری کشور در شیراز ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۹۶۶

دومین کارخانه نوآوری کشور در شیراز ایجاد می‌شود

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) گفت: در چند ماه آینده کارخانه ITMC به پارک اقتصاد دیجیتال و دومین کارخانه نوآوری کشور تبدیل می‌شود. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عبدالرضا رضوانی در نشست خبری به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: با پیشنهاد وزیر اطلاعات برای ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در کارخانه ITMC در بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از این شرکت تفاهم‌نامه اولیه برای انجام این کار تنظیم و کنسرسیومی نیز در همین زمینه تشکیل شد و قرار است تا چندماه آینده ITMC به پارک اقتصاد دیجیتال یا دومین کارخانه نوآوری کشور (استارت‌آپ فکتوری) تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارخانه ITMC سال گذشته به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب و به دلیل تولید 4 محصول دانش‌بنیان به عنوان بزرگترین شرکت دانش‌بنیان معرفی شد، افزود: این مجموعه در طی 52 سال فعالیت اولین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی کشور و برترین شرکت در این زمینه بوده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: کارخانجات مخابراتی ایران در دهه 70 تا اویل دهه 90 نتوانست خود را با تغییرات تکنولوژی وفق دهد و دوره افولی را طی کرد و از بازار جا ماند اما در یکی دو سال گذشته با استراتژی جدید اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با بیان اینکه سهام شرکت ITMC در 1385 در بورس پذیرفته و در حال حاضر 14 هزار و 800 سهامدار حقیقی و حقوقی دارد که سهامداران آن در 7 ماه گذشته 220 درصد سود کرده‌اند، عنوان کرد: 35 درصد سهام این شرکت سهام عدالت، 11 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و 53 درصد هم سهام شناور است که سهام بازار بورس نیز شامل همین سهام شناور می‌شود.

تولید قیر خودترمیم در پارک علم و فناوری همدانتعداد شرکت‌های خلاق پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به 90 مورد رسیدبازدید معاون علمی رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد+ تصاویر40 هسته پارک علم و فناوری در اردبیل ایجاد شد

مدیرعامل کارخانجات مخابرات ایران با بیان اینکه این شرکت در 2 سال گذشته در اولین اقدام بدهی کلان بانکی را تعیین تکلیف کرد که بزرگترین بدهی به بانک تجارت بود که 2 هزار و 410 میلیارد ریال بود که موفق شدیم نزدیک به 515 میلیارد ریال از سود بدهی را کاهش دهیم و به شرط خوش حسابی نزدیک به 390 میلیارد ریال از جرائم بدهی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدهی شرکت به بانک تجارت به 1510 میلیارد ریال کاهش یافته است که 60 میلیارد ریال از این بدهی به صورت نقدی تسویه شده و 1450 میلیارد ریال میلیارد ریال نیز تقسیط شده است، گفت: سال گذشته برای پرداخت بدهی بانک تجارت 3 سال تنفس گرفتیم که تا اسفند 99 ادامه دارد و 7 سال نیز تقسط پلکانی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ITMC سال گذشته بزرگترین مناقصه کشور در زمینه پاور به ارزش 830 میلیارد ریال برنده شده است و قرارداد این مناقصه در شرف مبادله است،اظهار داشت: برای این پروژه که 9 ماهه باید تحویل دهیم پیش‌بینی ایجاد اشتغال جدید برای 230 نفر شده که تاکنون 40 نفر از آنها جذب شده‌اند و امیدواریم با وجود افزایش هزینه‌های نیروی انسانی برای جذب مابقی افراد نیز با مشکل روبه‌رو نشویم و دولت مشوق‌هایی در این زمینه برای بنگاه‌ها در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟