Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حیدر زورقی  اظهار داشت: ۵۹ هزار و ۴۶۰ هکتار از مراتع ۱۰ شهرستان یادشده تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۱ هزار هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب استان علیه ملخ پوره و ۳۸ هزار و ۴۶۰ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی افزود: شهرستان‌های کنارک و ایرانشهر به ترتیب با ۱۶ هزار و ۷۴۰ هکتار و ۱۳ هزار و ۶۷۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

زورقی با بیان اینکه هجوم ملخ‌های صحرایی به سیستان و بلوچستان در این مدت بی سابقه بوده است گفت: در سال‌های ۸۵، ۸۸ و ۹۳ مجموعا مبارزه با این آفت تنها در سطح ۳۸ هزار هکتار انجام شد، اما هم اینک از اسفند سال گذشته تاکنون این سطح به حدود ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: با توجه به سطح حمله ملخ صحرایی ضروریست ضمن بسیج همه امکانات سیستان و بلوچستان برای کمک جهاد کشاورزی تخصیص اعتبارات استانی و ملی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/گ

ملخ صحرایی در سیستان وبلوچستان

منبع: ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل‌آسا چند هفته اخیر در استان سیستان و بلوچستان و فروکش کردن آب در بیشتر مناطق، ساکنان روستا‌های آسیب دیده با خسارات پس از سیل از جمله بسته بودن راه‌های ارتباطی، آب گرفتگی منازل و غیر قابل استفاده شدن وسایل خانه دست و پنجه نرم می‌کنند؛ روستای پزم تیاب از توابع بخش مرکزی کنارک این استان، یکی از مناطقی است که هنوز با تبعات سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر