Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه انگلیس خواستار افزایش بودجه دفاعی کشور برای مقابله با "تهدیدهای فزاینده روسیه و چین" شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ، ‌به نقل از روزنامه‌ ایندیپندنت، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس خواستار افزایش قاطعانه بودجه نظامی ــ دفاعی این کشور برای مقابله با تهدیدات رو به افزایش روسیه و چین شد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه اظهاراتش درباره نقش جهانی انگلیس، یادآور شد: دیگر تضمین برقراری امنیت توسط "حاکمیت بی چون و چرای آمریکا" وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌ داد: باید قدرت سخت افزاری انگلیس تقویت شود. در همین راستا هزینه میلیاردها پوند برای ایجاد ظرفیت‌های جدید برای مقابله با حملات سایبری و پهپادی لازم و ضروری است.

هانت قرار است چند روز آینده با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار و گفت‌وگو کند.

وی گفت‌: بنیاد امنیت انگلیس، ناتو است، اما نمی‌توان این انتظار را داشت که یکی از متحدان ناتو نزدیک به چهار درصد از تولید ناخالص ملی خود را برای این ائتلاف هزینه کند و در مقابل دیگران تنها یک یا دو درصد هزینه کنند. بر این اساس  من بر این باور هستم که باید انگلیس برنامه دفاعی و استراتژیک خود را گسترش دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس در پایان هشدار داد: ما با روسیه متخاصم‌تر و چین گستاخ تر مواجه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه