Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@14:15:42 GMT

سیاست چماق و هویج و آب نبات آمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۰۸۵۸

سیاست چماق و هویج و آب نبات آمریکایی

به گزارش جهان نيوز، ترامپ سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته است و با تهدید و فشار بر ایران به دنبال این است که ایران را پای میز مذاکره جدید بنشاند.
این موضوع را حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت.
رئیس جمهور در جلسه ۱۸ اردیبهشت هیئت دولت به اقدامات ایران درباره کاهش تعهداتش در برجام اشاره داشت و عنوان کرد که امروز بنا به تصمیم شورای عالی امنیت ملی به سران ۵ کشور باقیمانده در برجام اعلام کردیم از دو اقدامی که تا کنون انجام می‌دادیم صرف نظر خواهیم کرد این دو اقدام به یک بیان ساده دو فروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی گفت یعنی هر وقت مواد غنی شده ما به ۳۰۰ کیلوگرم می‌رسید ما در عوض کیک زرد این مواد غنی شده به کشور دیگری می‌دادیم، اما از امروز این فروش متوقف می‌شود.  همچنین هرگاه آب سنگین ما از ۱۳۰ تن تجاوز می‌کرد ما اضافی آن را به کشور دیگری می‌فروختیم، اما از امروز این فروش متوقف می‌شود.
البته حجت‌الاسلام ذوالنور در تحلیل رفتار ترامپ اینگونه می‌گوید که آمریکای ترامپ پایبند برجام نخواهد بود. تنها با کسی می‌توان مذاکره کرد که به حداقل‌ها ولو اینکه به ضررش باشد، پایبندی نشان دهد. ترامپ نشان داد تحت هیچ شرایطی به هیچ اصولی پایبند نیست.
دونالد ترامپ پیرو اظهارات خود پس از کاهش تعهدات ایران از برجام گفته بود که منتظر است ایرانی‌ها برای مذاکره جدید به وی تلفن بزنند.
حجت‌الاسلام ذوالنور این اظهارات ترامپ را به آب نباتی تشبیه می‌کند که افرادی آب دهانشان برای آن می‌جنبد چرا که این مسئله تحقیر نظام اسلامی است و این افراد قطعا از منظر سیاسی رشد نکرده‌اند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخیرا در حاشیه جلسه علنی مجلس گفته بود که پایان این تحولاتی که شکل گرفته حتما جنگ نخواهد بود و هیچ کس هم به ترامپ زنگ نخواهد زد.
منبع:میزان کپی متن خبر برچسب ها: آمریکا سیاست دونالد ترامپ

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: آمریکا سیاست دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند