Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: با تصویب لایحه 'اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی' در مجلس شورای اسلامی حدود 20 هزار نفر در شهرستان مشهد سند هویت ایرانی دریافت می کنند.

حیدر خوش نیت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی هستند که در این شهرستان بیشتر افغانستانی و برخی نیز عراقی و پاکستانی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اجرایی شدن این مصوبه مجلس را منوط به تایید آن توسط شورای نگهبان دانست و اظهار داشت: تصویب این لایحه علاوه بر اینکه گام مهمی در جهت احقاق حقوق زنان و مادران در جامعه است، اجرایی شدن آن موجب ساماندهی اتباع خارجی در مشهد و دیگر شهرستان ها خواهد شد.
وی گفت: فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در مشهد حدود 20 هزار نفر هستند که هم اکنون به دلیل نداشتن اسناد هویتی با مشکلات متعدد مواجهند.
لایحه 'اصلاح قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی' 23 اردیبهشت ماه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
در صورت تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن، زنان ایرانی که همسر خارجی دارند می ‌توانند برای فرزندانشان شناسنامه ایرانی بگیرند.
3221 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعطا تابعيت ايراني كودكان مادران ايراني مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی با بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

کد خبر 6087195

دیگر خبرها

  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند