Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@14:11:28 GMT

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت «یوم‌النکبه»

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۱۵۲۶

به گزراش ایلنا، متن بیانیه دستگاه دیپلماسی به شرح زیر است: 

سرزمین فلسطین در ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی شاهد یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان بود که از آن زمان تاکنون، مردمان این سرزمین، روی آرامش و آسایش را به خود ندیده اند. ۷۱ سال پیش در این روز، گروهی با دستاویز قرار دادن ایده ها و افکار انحرافی و نژادپرستانه، مردمان بومی سرزمین فلسطین اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودکان معصوم را به قتل رساندند و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خویش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد در تاریخ ملت مقاوم فلسطین به عنوان یوم النکبه یعنی روز فاجعه و آوارگی صدها هزار فلسطینی شناخته شده است.

در یوم النکبه موجودیتی نامشروع به نام رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، با اشغال سرزمین فلسطین متولد شد و با جنگ و جنایت و اشغالگری، تداوم یافت و امروز به عامل اساسی ایجاد تمام بحران های منطقه ای و تهدید کننده واقعی صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است. 

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل خود با آرمان مردم فلسطین، بار دیگر مسئولیت مهم جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می دهد.

همچنین، انتظار می رود مجامع جهانی با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین برای پایان اشغالگری و جنایت ها و تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی گام اساسی بردارد و شرایط لازم را برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خویش و برگزاری همه پرسی با شرکت همه ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور تعیین نوع نظام سیاسی خود فراهم کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر تصمیم خود برای ادامه گفت وگو و تلاش برای وحدت نیروهای فلسطینی تاکید کردند.

وی دراین‌باره گفت: به دعوت چین، نمایندگان حماس و فتح اخیراً به پکن آمدند تا گفت‌وگوی عمیق و صریح داشته باشندو برای آشتی نیروهای فلسطین فلسطینی به گفتگوی عمیق و صریح تلاش ادامه دهند.

به گفته سخنگوی وزارت چین «دو طرف بر ادامه روند گفتگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در اسرع وقت توافق کردند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچین گفت که دو طرف تمایل سیاسی خود را برای دستیابی به آشتی از طریق گفتگو ابراز کردند و هر دو طرف قدردانی عمیق خود را از حمایت چین از مردم فلسطین اعلام کردند.

کد خبر 6092968

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه