Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:43:16 GMT

عباس عبدی: ترامپ اهل گفتگو نیست ولی باید مذاکره کنیم!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۱۵۳۵

عباس عبدی: ترامپ اهل گفتگو نیست ولی باید مذاکره کنیم!

عباس عبدی از تئورسین‌های جریان اصلاحات، در حالیکه معتقد است ترامپ اهل گفت‌وگو نیست و اهل نمایش است، ولی تاکید دارد که در یک فضای جدید با او وارد گفت‌وگو شویم!

به گزارش مشرق ، عبدی نوشته است که فکر نمی‌کنم هیچ تماسی با ترامپ مفید باشد. ترامپ اهل گفت‌وگو نیست، اهل نمایش است، همان‌طور که با کره‌شمالی انجام داد و یک نمایش بی‌محتوای چند ساعته اجرا کرد و تمام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره مشکلات با مکزیک نیز همین طور رفتار می‌کند. حتی با متحدانش نیز گفت‌وگو نمی‌کند، بلکه دستور می‌دهد و یک‌سویه عمل می‌کند. خروجش از پیمان پاریس نیز همین گونه است. با این حال در رابطه با ایران از یک جهت در موضع برتر قرار گرفته است و آن اینکه در سخن اظهار آمادگی برای گفت‌وگو می‌کند، گو اینکه منظورش از گفت‌وگو، گفتن او و شنیدن دیگران است ولی مردم لزوماً چنین برداشتی ندارند. از این‌رو باید برای خارج کردن او از این موضع؛ پیشنهادی جدی ارایه کرد، در این باره ایده زیر را پیشنهاد می‌کنم.

بیشتر بخوانید: نان به نرخ‌روز خوری سقوط اخلاقی است نه تغییر طبیعی

برای خلع سلاح ترامپ، ایران پیشنهاد کند که نیازی به گفت‌وگوی رو در رو در اتاق‌های بسته نیست، توییتر بهترین وسیله است. پایه گفت‌وگو را همین آخرین جمله ترامپ قرار دهند. طرف ایرانی می‌تواند رییس‌جمهور باشد. گفت‌وگو در فضای عمومی شکل بگیرد. در حال حاضر نیز عملاً این نحوه گفت‌وگو وجود دارد ولی سازمان‌نیافته و غیرمعین است. می‌توان قرار گذاشت که هر یک از دو طرف در ساعت معینی از روز نظرات خود را در قالب یک رشته توییت منتشر کند و طرف دیگر نیز فردا یا پس‌فردای آن در همان ساعت با رشته توییت خود پاسخ دهد و اگر هم خواست نظرات جدیدی را طرح کند. این نوع گفت‌وگو می‌تواند جدید و نوآورانه باشد و مورد استقبال جهانی نیز خواهد بود. همه چیزها شفاف، روشن و مستند بیان می‌شود.

حضور در چنین گفت‌وگویی برای ایران هیچ هزینه‌ای ندارد. این گفت‌وگو برای افکار عمومی ایران و جهان بسیار مفید است و حتی گمان می‌کنم برای افکار عمومی امریکایی‌ها نیز اثر مثبت دارد. از همه مهم‌تر اینکه ابتکار عمل را از دست ترامپ می‌گیرد و او نمی‌تواند مدعی شود که باید حضوری یا تلفنی و خصوصی گفت‌وگو شود. ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد. امیدوارم این پیشنهاد مورد توجه مسؤولان ایرانی قرار گیرد!

منبع: جهان نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید وعده های روحانی بازار سکه و ارز بندر فجیره ترامپ عباس عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی

مهناز افشار (بازیگر ۴۶ ساله سینمای ایران) در مصاحبه با دویچه‌وله فارسی بدون هیچ رودربایستی و خجالتی توی دوربین نگاه می‌کند و می‌گوید: «من در ایران فعال پوشش/حجاب اختیاری بودم … و تبعید شدم»! افشار بعد از مهاجرت از ایران به دنبال حواشی گوناگون اعم از مثبت یا منفی است تا در چشم‌ها باقی بماند. حمایت از فرزند شاه مخلوع، درگیری با دوستان سابق (شبنم فرشادجو) و حضور در تجمعات ضد ایرانی از این جمله موارد هستند.

این صحبت‌ها با واکنش کنایه آمیز کاربران فضای مجازی روبرو شد.

یسرا بخاخ (خبرنگار الجزیره) در واکنش به این مصاحبه افشار نوشت: یکسری مثل خانم افشار همیشه برنده‌اند. در ایران طرف قدرت هستند و از امکانات قدرت بهره‌مند می‌شوند. در خارج از ایران هم جذب اپوزیسون می‌شوند و بازم از قدرت اپوزیسیون استفاده می‌کنند. ابن الوقت‌های زرنگ همیشه برنده.
کاربری به نام مندلسون هم یادآوری کرد: در ایران فعال پوشش/حجاب اختیاری بودم ولی در پرشین گات تلنت حجاب به سر می‌کردم.

 

منبع: برترین ها 

tags # مهناز افشار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • عباس عبدی خطاب به نواصولگرایان: آی‌ کیوتان در اندازه گنجشک هم نیست
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • پیگیری تمرینات جوانان ایران زیرنظر حسین عبدی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی