Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:56:42 GMT

رپرتاژ آگهی را چگونه بنویسیم که مخاطب بیشتری جذب شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۱۵۴۵

رپرتاژ آگهی را چگونه بنویسیم که مخاطب بیشتری جذب شود؟

رپرتاژ آگهی می‌تواند به‌عنوان ابزاری موثر در معرفی کالا و خدمات کسب‌وکارها عمل کند به‌شرط آن‌که اصول و فن‌های نگارش و تنظیم در این قالب تبلیغی، درست به کار گرفته شوند.

به گزارش ایسنا، رپرتاژ آگهی ابزاری تبلیغی است که اگر درست به کار گرفته شود می‌تواند فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار را در معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، محصولات و خدمات بنگاه خود به مشتریان به شکل مؤثری یاری کند و فروش و سود آن‌ها را افزایش دهد اما اگر قرار باشد، رپرتاژ آگهی این اهداف را محقق کند ابتدا باید در خود این ابزار، معیارهای تخصصی و حرفه‌ای رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سلسله مطالب آشنایی با اصول و مبانی رپرتاژ آگهی تلاش می‌کنیم به صاحبان کسب‌وکار برای تولید محتوای مناسب تبلیغاتی و نحوه نگارش و انتشار رپرتاژ آگهی حرفه‌ای به‌منظور استفاده بهینه آن‌ها از این شیوه ارزان و پربازده تبلیغاتی، کمک کنیم.

در ادامه برخی ویژگی‌های مهم یک رپرتاژ آگهی تأثیرگذار را مرور می‌کنیم.

مخاطب خود را به‌خوبی بشناسید

یک رپرتاژ آگهی زمانی موفق به انتقال پیام خود و تأثیر بر مخاطب می‌شود که ارتباط مؤثری با مخاطب خود برقرار کند؛ بنابراین اولین اصل در نگارش یک رپرتاژ آگهی تأثیرگذار، آشنایی با مخاطبان و مشتریان کسب‌وکاری است که قرار است برای آن رپرتاژ آگهی بنویسیم. آشنایی با مخاطب به شما امکان می‌دهد نیازهای او را بهتر بشناسید و در رپرتاژ آگهی بر رفع این نیازها توسط محصول و خدمات خود تاکید کنید. ضمناً آشنایی با مخاطب به شما کمک می‌کند تا زبان و ادبیات مناسبی که رپرتاژ آگهی باید به وسیله آن با مخاطب ارتباط برقرار کند را انتخاب کنید.

مزایای خود را شفاف بیان کنید

اگر تصمیم دارید رپرتاژ آگهی تأثیرگذاری بنویسید اصل مهم دیگری که باید رعایت کنید تاکید بر مزایای محصول یا خدماتی است که به مشتریان ارائه می‌دهید. اگر متن رپرتاژ آگهی شما نتواند تفاوت‌ها و برتری بین شما و رقبا را به مشتریان و مخاطبان نشان دهد، آن رپرتاژ آگهی قطعاً در جذب مخاطبان به محصول و خدمات خود چندان موفق نخواهد بود. فراموش نکنید که کلی‌گویی در بیان مزایای کسب و کارتان، شما را به هدف مطلوب رهنمون نخواهد کرد و در بیان مزیت‌های خود باید شفاف و صریح باشید.

تیتر جذاب برای رپرتاژ آگهی خود انتخاب کنید

رپرتاژ آگهی وقتی به هدف خود یعنی تأثیر بر مخاطب می‌رسد که توسط مخاطب خوانده شود و تردیدی نیست که مخاطب ابتدا باید جذب تیتر رپرتاژ آگهی شود تا وارد متن آن شود و متن را بخواند. تیتر رپرتاژ آگهی شما باید حاوی کلماتی باشد که در گوگل بیشتر مورد جستجو قرار می‌گیرند و ضمناً باید در مخاطب ایجاد کنجکاوی کند. این نکته هم جزو اصول تیتر نویسی است که تیترهای بلند معمولاً توسط مخاطبان، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. تلفیق این معیارها و معیارهای مهم دیگر می‌تواند یک تیتر جذاب برای رپرتاژ آگهی شما رقم بزند که بی‌حوصله‌ترین و عجول‌ترین مخاطبان را هم به‌طرف خود جذب کند.

مختصر و مفید بنویسید

کیست که نداند مخاطبان امروز چقدر کم‌حوصله و بی‌صبر هستند. مختصر و مفید نوشتن آنقدر در رپرتاژ آگهی و دیگر اقسام محتواهای متنی مهم است که جا داشت توصیه به مختصرنویسی در پاراگراف‌های بالایی این گزارش جای بگیرد چون بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مخاطبان فقط تیتر و لید و پاراگراف‌های اول را می‌خوانند!

رپرتاژ آگهی خود را در رسانه‌های پرمخاطب منتشر کنید

اگر بهترین رپرتاژ نویسان و حرفه‌ای‌ترین تولیدکنندگان محتوا را گرد هم جمع کنید و خلاقانه‌ترین متن‌ها را به شما ارائه کنند بازهم از انتشار آن‌ها در رسانه‌هایی که بازدید کمی دارند، نتیجه موردنظر را نخواهید گرفت. اگر صدای شما خوب است میکروفون شما هم باید به‌خوبی صدای شما را منتقل کند و در غیر این صورت صدای خوب شما توسط یک میکروفون ناکارآمد، بد پخش خواهد شد.

از عکس استفاده کنید

مخاطبان امروزی عاشق تصویر هستند؛ بنابراین اگر متن جذابی برای رپرتاژ آگهی خود دارید آن را با عکس، جذاب‌تر کنید. عکس، متن شما را در ذهن مخاطب شما جا می‌اندازد و پایداری آن را در ذهن مخاطب شما بیشتر می‌کند. اگر از عکس غفلت کنید، شانس موفقیت رپرتاژ خود را به نحو قابل‌توجهی کاهش داده‌اید.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپرتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری

تین نیوز

 

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان از چاپ آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، کامیار کلانتر هرمزی، رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در نظر دارد به استناد آیین نامه اجرایی بند (ج) ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات به منظور اجرای پروژه های راه این اداره کل از طریق فراخوان عمومی نسبت به ارزیابی کیفی شرکت های دارای رتبه راه وترابری ۱ و ۲ و ۳ و ۴ جهت تهیه فهرست کوتاه از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار کند.

کلانتر هرمزی افزود: ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺮاﺣﻞ ﺑﺮﮔﺰاری فراخوان از ﻃﺮﯾﻖ درﮔﺎه ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺗﺪارﮐﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ دوﻟﺖ (ﺳﺘﺎد) ﺑﻪ آدرس www.setadiran.ir اﻧﺠﺎم شده است.

وی مهلت زمان و محل دریافت اسناد ارزیابی کیفی را از تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری لغایت ۱۳ خردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کلیه مراحل برگزاری فراخوان از دریافت تا ارائه اسناد ارزیابی کیفی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام خواهد شد؛ لذا ثبت نام در سایت مذکور و دریافت گواهی امضای الکترونیکی الزامی است.

رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: زمان و محل ارائه اسناد ارزیابی کیفی تا ساعت ۱۳ روز شنبه ۲۹ خردادماه سال جاری و از طریق بارگذاری در سامانه تدارکات دولت (ستاد) است.

وی با اشاره به اینکه زمان بررسی اسناد ارزیابی کیفی ساعت ۸ روز یکشنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری است، گفت: مدارک و اسناد بارگذاری شده می بایست کاملاً خوانا باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟