Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:23:43 GMT

توقیف خودرو جهت کنترل مدارک رانندگان توسط پلیس ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۰۱۵

توقیف خودرو جهت کنترل مدارک رانندگان توسط پلیس ممنوع است

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان گفت: توقیف خودرو جهت کنترل مدارک رانندگان توسط پلیس راهور در صورت داشتن سرعت مطمئنه و بسته بودن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان، ممنوع است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی روز سه شنبه با اشاره به ماده 9 رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مطابق این ماده رانندگان موظفند، هنگام رانندگی گواهی نامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهایی که بیش از پنج سال از تولید آنان می گذرد برگه معاینه فنی را به همراه داشته و در صورت مطالبه ماموران راهنمایی و رانندگی آنها را ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول گفت:ماموران در صورتی می توانند مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا خودرو تحت تعقیب قضایی یا انتظامی باشد.
وی در ادامه افزود:با توجه به صراحت ماده مذکور، چنانچه ماموران راهور نسبت به توقیف خودروها جهت کنترل مدارک، درحالی که خودرو دارای سرعت مطمئنه بوده و راننده و سرنشینان نیز کمربند ایمنی داشته اند، اقدام نموده تا تخلف را احراز نمایند، این اقدام می تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود.
رجبی خاطر نشان کرد: مطابق ماده 570 قانون مجازات اسلامی نقض حقوق شهروندی جرم تلقی می شود، بنابراین به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای شهروندان، ماموران راهور باید مانند گذشته نسبت به رعایت دقیق قانون مورد اشاره اقدام نمایند.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توقيف خودرو پليس راهور دادگستري تاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می شود که برای رفع این خطا باید دوربین ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی تاثیر نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین ها و دو دستکاری کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

حسینی افزود: این دو عامل باعث شده که 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال 1403 بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته 157 میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • استفاده از «چراغ زنون» و «استیکر تزئینی» روی خودرو مطلقاً ممنوع است
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!