Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@21:54:29 GMT

تاکید وزیر بهداشت بر لزوم ساماندهی حوزه گردشگری سلامت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۱۱۴

 سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم امضای مشترک آیین‌نامه تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های تسهیل‌گر ارائه خدمات تشخیصی درمانی به بیماران بین‌المللی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز تفاهم‌نامه خوبی با سازمان میراث فرهنگی در راستای ارائه خدمات سلامت‌محور به گردشگران سلامت به امضا رسید. و ما باید تلاش کنیم در خصوص جذب گردشگران خارجی هم‌افزایی بیشتری ب این سازمان داشته باشیم

وی با اشاره به چگونگی جذب گردشگران سلامت از کشورهای مبدأ در حوزه سازمان میراث فرهنگی، توضیح داد: تدوین بسته‌های ارائه خدمت و همچنین سازوکارهایی برای ارائه خدمات مناسب با کمترین قیمت در حیطه کار وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی تصریح کرد: ارائه خدمات اقامتی و گردشگری برای این بیماران در حوزه کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد و ما باید به نحوی توریست‌ها را مداوا کنیم که احساس کنند بهترین خدمت را دریافت کرده‌ است.

وزیر بهداشت افزود: مدیریت پروتکل درمان و ارائه خدمات سلامت در حوزه گردشگری سلامت از جمله اختیارات وزارت بهداشت است و ما باید بتوانیم به گونه‌ای در زمینه درمان بیماران قدم برداریم تا شاهد کمترین عوارض درمانی باشیم.

وی با بیان اینکه متولی گردشگری سلامت در وزارت بهداشت، معاونت درمان این وزارتخانه است، گفت: ایجاد معاونت گردشگری در وزارت بهداشت کاری بیهوده است به دلیل اینکه سازمانی به نام میراث فرهنگی در کشور وجود دارد که ما امیدواریم بتوانیم در زمینه مدیریت توریسم سلامت کارها را با یکدیگر پیش ببریم.

نمکی تصریح کرد: در مواقعی نیز بیماران برای انجام کارهای بازتوانی و پیشگیری به کشور مراجعه می‌کنند که ما از این ظرفیت نیز باید استفاده لازم را ببریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت گردشگری وزارت بهداشت گردشگری میراث فرهنگی وزیر بهداشت سعید نمکی گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!