Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-29@12:17:21 GMT

شهدایی که در دهدشت گمنام شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۱۵۶

شهدایی که در دهدشت گمنام شدند

قبور شهدای گمنام در دهدشت با گذشت 6 سال هنوز ساماندهی نشده است.به گزارش بلاغ،حضور شهدای گمنام در سراسر کشور با هدف اعزام سفیران نور و ارتقای سطح فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد. 2 تن از لاله‌های نام‌آور که توسط گروه تفحص از دل خاک مناطق عملیاتی جنوب سر برآوردند به عنوان سهمیه دهدشت تعلق گرفته و فروردین ماه 1392 با استقبال باشکوه مردم در بلندترین نقطه شهر به خاک سپرده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه تابوت‌های شهدا در زمان ورودشان با مشایعت مردم با شکوه خاصی تشییع شد و نشان دادند گمنامی و غریبی در رسم مامان‌نوازی دیار ما معنایی ندارد اما احداث مقبره این شهدا با گذشت 6 سال از تدفین تکمیل نشده و این شهدا از آن زمان و در شهر ما گمنام شدند.

قبور شهدای گمنام دهدشت

در روز شمار مناسبت‌های گوناگون غبارروبی از گلزار شهدا نخستین برنامه‌ای است که گنجانده می‌شود گلزار شهدای گمنام اما در این مناسبت‌ها و در همه ایام سال بی‌گل می‌شود، شهر چراغانی و نورافشانی می‌شود قبور این شهدا  اما بی‌شمع و بی‌چراغ.

کند بودن روند عملیات پروژه بیش از هر چیزی متوجه بی‌توجهی مسؤولانی است که پیگیر نیستند و خود را کنار کشیده و بهانه می‌آورند که یادمان پیمانکار و مجری پروژه دارد آن‌ها باید جوابگو باشند.

به گزارش فارس، متولیان اجرای پروژه حاضر به پاسخگویی به فارس نشده و گفتند اجازه مصاحبه در این خصوص نداریم و باید از بسیج سازندگی استان جویای اطلاعات لازم شوید.

وقتی المان زیبا با طراحی بی‌نظیر یادمان شهدای گمنام بهبهان را دیدم برای پی بردن به چگونگی ساماندهی این یادمان با مجری طرح همکلام شدم.

معتقد سرهنگ بازنشسته سپاه و مسئول پروژه احداث مقبره شهدای گمنام بهبهان با صبوری به سؤوالاتم پیرامون چگونگی احداث یادمان پاسخ داد.

وی از مظلومیت شهدای مدفون شده در این بوستان گفت و اینکه طی سال‌ها اقدام شایسته‌ای جهت تکریم‌شان به عمل نیامده بود تا اینکه ارادتمندان به ساحت شهدا از سر معرفت دور هم جمع شدند و با همت سپاه ناحیه مقاومت بهبهان خانواده شهدا و خیرین دست به کار شدند.

معتقد با بیان اینکه طراحی سازه در کمتر از یک شبانه‌روز انجام شد، افزود: طرح یادمان دو مشخصه دارد؛ یکی آزادگی شهدا که اقتباسی از میدان آزادی تهران بوده و دیگری کلاه‌خودی که بر فراز مزار شهدا قرار گرفته و نماد مظلومیت شهدا است.این کلاه‌خود به سربندی از «یا فاطمه زهرا» مزین شده و به گفته معتقد از کلاه‌خود یکی از شهدا که خود و برادرش در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند اقتباس گرفته شده است.

این یادگار دفاع مقدس و مجری خوشفکر یادمان می‌گوید در صورت نیاز برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام در دهدشت و دیگر شهرها همکاری خواهم داشت.

یادمان شهدای گمنام بهبهان

در فاز دیگر پروژه سردرب‌های اصلی و فرعی برای معرفی سرداران شهید و علمای شهرستان و نیز ستون‌هایی برای معرفی ارزش‌های بهبهان از جمله اصابت موشک به مدرسه شهید پیروز و شهادت 74 دانش‌آموز در حال احداث است.

در دهدشت با وجود انعکاس مداوم مشکلات یادمان در خبرگزاری فارس وضعیت موجود با گذشت 6 سال نشان می‌دهد که گفته‌های مسؤولان در خصوص ادای دین به شهدا تا چه اندازه با واقعیت مطابقت دارد!

کار ساماندهی المان شهدای دهدشت شاید به زودی تکمیل شود اما تنها به سازه مربوط می‌شود و محوطه‌سازی، مسیر دسترسی و فضاسازی همچنان به حال خود باقی خواهد ماند.

گزارش و عکس از: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است