Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - مسئول اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان گفت: به منظور کاهش مصرف پلاستیک، بیش از یک هزار کیسه پارچه ای ویژه نان برای توزیع بین شهروندان در اختیار نانوایی های شهرستان قرار گرفت.

شاهین جهانگیر بلورچیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین مرحله توزیع کیسه های پارچه ای ویژه شهروندان با ابتکار شهرداری و با همکاری فرمانداری لاهیجان، اتحادیه نانوایان لاهیجان ، انجمن مردم نهاد رفتگران طبیعت استان و دبستان سبز سما از دهم تا 19اردیبهشت ماه در 10نانوایی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: توزیع مرحله اول این کیسه ها با هدف فرهنگ سازی و کاهش مصرف پلاستیک و استفاده از کیسه های پارچه ای ویژه نانوایی ها با هزینه شهرداری لاهیجان صورت گرفت که با استقبال شهروندان مواجه شد.
جهانگیر بلورچیان اظهار داشت: توزیع مرحله بعدی این طرح به دلیل استقبال شهروندان دوباره در سطح نانوایی های شهر لاهیجان آغاز می شود.
وی یکی از مشکلات زیست محیطی شهرهای شمالی کشور بویژه لاهیجان را تولید انبوه زباله ذکر کرد و گفت: شهرداری لاهیجان به منظور کاهش تولید زباله ، طرح تفکیک زباله از مبدا را نیز در دستور کار خود قرار داده تا بتواند در کاهش تولید زباله سهمی داشته باشد.
لاهیجان یکی از شهرستان های مهم استان و در شرق گیلان واقع است که در دفع پسماندهای شهری و روستایی مشکل دارد به گونه ای که روزانه بین 150تا 180 تن زباله لاهیجان و سیاهکل در دومین قبرستان زباله های گیلان پس از سراوان در محلی به نام تموشل دفع می شوند.
روزانه 20تن زباله سیاهکل ، یک و نیم تا سه و نیم تن پسماند دیلمان، 100 تا 120 تن از سوی شهرداری لاهیجان ، 10 تن توسط بخشداری مرکزی و 35 روستای آن و دو و نیم تن توسط شهر رودبنه ، چهار تا شش تن زباله بخشداری رودبنه و 45 روستای آن در حاشیه شالیزارها و منازل مسکونی مردم در روستای تموشل دپو می شود که پلاستیک بخش مهمی از این زباله هاست.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي لاهيجان گيلان محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، منصور فلاحتی گفت: به منظور مدیریت فشار و تقسیم عادلانه آب در شبکه توزیع آب این روستا یک عدد شیر گلوپ و دو عدد شیر قطع و وصل نصب شد.   او به احداث حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب این روستا اشاره کرد و افزود: با اجرای این عملیات ۱۳۰ خانوار روستای توتک از توابع بخش ایثار مروست با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر از بهبود فشار آب برخوردار شدند.   مدیر امور آبفای مروست ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای توتک با اعتباری حدود یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به اتمام رسید.

دیگر خبرها

  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم