Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از رویترز، در حالی که بالا گرفتن تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و ترس از تشدید جنگ تجاری موجب شده تا سرمایه گذاران به بازار‌های امن کوچ کنند، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر باقی ماند.

بیشتر بخوانید: قیمت جهانی طلا در ۲۱ اردیبهشت ۹۸/ اونس طلا رشد هفتگی ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی را تجربه کرد 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم ۱۳۰۳ دلار و ۲۶ سنت بالا رفت، اما بعدا با ۰.۱۰ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۲۹۸ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۹۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به دنبال اعلام چین مبنی بر وضع تعرفه‌های تلافی جویانه علیه کالا‌های آمریکایی، که موجب کاهش شدید شاخص بورس وال استریت در جلسه قبل شد، امروز افت شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی ادامه داشت.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «اکنون که اختلافات تجاری تشدید شده، سرمایه گذاران به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری هستند و همین مسئله موجب رشد قیمت طلا شده است.»

وی افزود: «اگر شاخص‌ها در بازار بورس پایین‌تر بروند، قیمت طلا ممکن است تا رقم ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۲ دلار هم بالا برود. اما هرگونه پیشرفت ناگهانی در مذاکرات تجاری می‌تواند موجب افت مجدد قیمت فلز زرد شود.»

به دنبال عمیق‌تر شدن اختلافات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، روز دوشنبه، قیمت طلا ۱.۱ درصد رشد داشت و بیشترین رشد یک روزه از ۱۹ فوریه را تجربه کرد. چین اعلام کرده که تعرفه‌هایی را علیه مجموعه‌ای از کالا‌های آمریکایی در نظر خواهد گرفت. این اقدام به تلافی افزایش تعرفه‌های دولت آمریکا در مور د ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی انجام می‌شود.

تجار نگران اند چین به عنوان بزرگترین طلبکار خارجی آمریکا، در تلافی اقدامات ترامپ علاوه بر افزایش تعرفه‌ها اقدام به خارج کردن دارایی‌های خود از آمریکا کند.

انتهای پیام/

امروز افت شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی ادامه داشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت طلا و سکه نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6089963 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد