Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندران- مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: متاسفانه نهادهای متولی در حوزه عرصه های ناکارآمد شهرها از اتفاق و اجماع لازم برخوردار نیستند و از این رو به نابسامانی در ساخت شهرها به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری در حاشیه بازدیدی که در راستای صیانت و حفاظت از خانه ها و اماکن تاریخی همچون آب انبار نو، خانه فاضلی ها، خانه صادقیان و خانه کلبادی ساری داشت، اظهار کرد: اماکن و بناهای تاریخی، شناسنامه هویتی شهر و فرهنگ ما هستند و می بایست نسبت به نگهداشت این اماکن با مرمت دقیق و حفظ هویت اصلی شان اقدام و از این اماکن در راستای جذب گردشگر و با نگرش آشنایی با فرعنگ غنی مازندران استفاده بهینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در اسرع وقت باید نسبت به مرمت استحفاظی خانه های تاریخی با توجه به تخصیص اعتبارات اقدام شود، افزود: اخذ پیمانکار ذیصلاح و عملیاتی کردن این پروژه باید در زودترین زمان ممکن صورت پذیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: احیاء و توجه ویژه به کارکرد فرهنگی محدوده های تاریخی و سایر اجزا  ناکارآمد در پهنه های شهرها اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی در ساماندهی حوزه شهرهای کشور است.

نظری  تاکید کرد: ستادهای بازآفرینی شهری در استانها و شهرها با هدف تقسیم وظایف و تعریف اقدامات با جدیت قابل توجه در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی با اشاره به وجود ساختمان های تاریخی به عنوان نگین های معماری و فرهنگ شهری در تاریخ مازندران، اضافه کرد: احیاء و بهره برداری مجدد از این مکانهای تاریخی از برنامه های در دست اجرا این اداره کل است.

وی ضمن بازدید از ساختمان های تاریخی سردار جلیل بر اجرای طرح های احیاء در ساختمان های تاریخی مذکور با مشارکت نهادهای همکار تاکید و خاطر نشان ساخت: محدوده های تاریخی شهرهای بابل و آمل نیز در برنامه های بازآفرینی این اداره کل لحاظ شده اند.

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بناهای تاریخی شهرسازی گردشگری مازندران محدوده های تاریخی مدیرکل راه و شهرسازی مازندران معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد