Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، موسسان جشنواره فیلم کن روز دوشنبه گزارشی از برابری جنسیتی در این جشنواره و فیلم‌های امسال منتشر کردند.

کارگردان هنری جشنواره، «تیری فرمو» در طی چند روز گذشته با سوالاتی در مورد تعداد کارگردان‌های زنی که در رقابت این جشنواره حضور دارند مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اعلام کرده که حضور کارگردان‌های زن در کن همواره یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که این جشنواره با آن درگیر است و به طور کلی در هفتاد و دومین دوره این جشنواره ۱۵ فیلمساز زن حضور دارند.

با توجه به آمار، این سازمان اظهار کرد که ۲۶ درصد از ۱۸۴۵ فیلم سینمایی بلند ثبت شده امسال، توسط زنان ساخته شده است و در بخش فیلم کوتاه نیز به ۳۲ درصد افزایش پیدا می کند، همچنین در ۴۴ درصد، فیلم‌های آموزشی توسط زن‌ها ساخته می‌شود، کن همچنین گفت این اعداد و ارقام از فیلمسازی بانوان نشان از آن دارد که در سال‌های آتی شاهد فیلم‌های بیشتر و مهمتری از سوی آن‌ها خواهیم بود.

این سازمان همچنین اعلام کرد که در داخل خود جشنواره نیز در حدود ۶۱ درصد از هماهنگ کننده‌ها و عوامل این جشنواره را زن‌ها تشکیل می دهند.
گفتنی است جشنواره فیلم کن سال گذشته با امضای تعهد «۵۰۵۰x۲۰۲۰» موظف شده بود که میزان حضور کارگردان‌های زن در بخش رقابتی را افزایش دهد که به نظر می‌رسد این امر تا حد قابل قبولی محقق نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد

.به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند

.بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود

:این خبر و خبر‌های دیگر در بسته کتاب هفته 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • جشنواره مسکو به «آه سرد» ۲ جایزه داد
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد