Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف در واکنش به برخی از اقدامات مشکوک رخ داده در منطقه اظهار کرد: از قبل پیش‌بینی کرده بودیم که عده‌ای بخواهند با انجام برخی از اقدامات، تنش در منطقه را دامن بزنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدجواد ظریف» صبح روز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) بعد از دیدار با همتای هندی خود در دهلی نو در ارتباط با محورهای گفت‌وگوی خود با این دیپلمات ارشد هندی، گفت: جلسه بسیار خوبی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توضیحاتی را ارائه کردیم، مواضع ایران را تبیین کردیم و ما همان طور که برای شرکای نزدیک‌مان از جمله روسیه مواضع خود را تشریح کرده بودیم، در این دیدار نیز به تبیین مواضع خود در مورد بحث برجام و مسائل مربوط به آن پرداختیم.

 

وزیر امور خارجه ادامه داد: در این جلسه وزیر امور خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه طرف‌ها به نحوی که منافع ایران از برجام تأمین شود تاکید و اظهار کردند که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. ما نیز تاکید کردیم که اقداماتی که ایران انجام داده است در چارچوب برجام است.

 

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان همچنین با بیان این‌که در این دیدار در مورد مسائل منطقه رایزنی و گفت‌وگو کردیم، اظهار کرد: در این جلسه در مورد مسائل منطقه و سیاست‌های خطرناکی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند که تحمیل کنند، صحبت شد، نگرانی‌ها از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه در حال رخ دادن است وجود دارد و ما قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم که عده‌ای تلاش خواهند کرد که با انجام اینگونه اقدامات به تنش‌ها در منطقه دامن بزنند.

 

ظریف خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین در ارتباط با موضوع انرژی، استفاده از چابهار، تحولات افغانستان و اهمیت مبارزه با تروریسم در این کشور رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

 

وزیر امور خارجه کشورمان روابط بین ایران و هند را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تجارت دو کشور در سطح بالایی است و دو کشور تلاش دارند که آن را تداوم دهند.

 

وی اظهار کرد: نظرات ایران و هند در مورد بسیاری از مسائل منطقه و بین‌المللی به یکدیگر نزدیک است و قطعاً این گفت‌وگوها و تبادل نظرها برای تداوم روابط دو کشور مفید است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان مجلس بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری نمایشگاه قرآن قوه قضائیه اردبیل حرم حضرت معصومه س محمد جواد ظریف تنش منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هواداران الهلال عربستان پس از شکست دو بر یک مقابل العین امارات در دیدار برگشت مقابل این تیم، در لیگ قهرمانان آسیا، به صفحه خواننده کویتی العفاسی حمله کردند، چرا که این خواننده عرب زبان، در صفحه شخصی خود در X (توییتر سابق) پیامی مبنی بر استفاده و دخالت الهلال از تصمیمات داوری در طول تاریخ منتشر کرد. 
میزان حملات به گونه‌ای بود که این خواننده کویتی، بلافاصله پیامش را پاک کرد و با انتشار پیامی دیگر از هواداران الهلال عذرخواهی کرد. 
وی با انتشار توییتی دیگر نوشت: من از جریان برگزاری بازی الهلال و العین هیچ اطلاعی نداشتم و از هواداران الهلال بابت ناراحتی به وجود آمده عذرخواهی می‌کنم. 

دیدار الهلال و العین با توجه به پرطرفدار بودن هر دو تیم در امارات و عربستان، برای هواداران فوتبالی جهان عرب یک دیدار خاص و مهم محسوب می‌شد که در نهایت با حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا خاتمه پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)