Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@16:45:13 GMT

مصوبات جديد کارگروه ساماندهي کاغذ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۸۳۸

مصوبات جديد کارگروه ساماندهي کاغذ منتشر شد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - همزمان با برگزاري سيزدهمين نشست کارگروه ساماندهي کاغذ با دستور جلسه «بررسي وضعيت کاغذ» با حضور اعضا، 13بند در حوزه کاغذ به تصويب رسيد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين جلسه با حضور حسين انتظامي رئيس کارگروه کاغذ و اعضاي کارگروه تشکيل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر، ١٣ بند در حوزه کاغذ مصوب شد.
مصوبات اين جلسه به شرح زير است:
١- همه دستگاه‌هاي عضو کارگروه، همچنان اطلاعات خود را در فايلي که دبيرخانه کارگروه تهيه کرده، قرار دهند تا اطلاعات، يکسان و يکپارچه شود زيرا اطلاعات ناهماهنگ، توليد ناکارآمدي مي‌کند.
٢- يک کميته 3 نفره مرکب از نمايندگان دبيرخانه، سازمان حمايت و سازمان تعزيرات تشکيل شود تا به‌صورت تلفني، موارد مهم تعزيراتي را پيگيري کنند و سپس نامه‌نگاري را براي مستندسازي اقدامات انجام دهند.
٣- اداره کل مطبوعات داخلي و دفتر کتاب و کتابخواني، با بازرگاناني که کاغذ با ارز دولتي (چه قبل از تشکيل کارگروه و‌چه پس از آن) وارد کرده اند تماس فوري بگيرند و ضمن تحويل گرفتن کاغذهاي مانده، آنان را از عواقب فروش بدون تأييد مطلع کنند.
٤- درخواست هاي جديد بازرگانان متخلف پذيرش نشود و چنانچه تقاضاهاي قديم شان هنوز گشايش اعتبار نشده، در مکاتبه دبيرخانه با وزارت صمت و بانک مرکزي متوقف شود.
٥- تقاضاي ابطال کارت بازرگاني متخلفان بررسي شود.
٦- نماينده گمرک در ترخيص حدود 6000 تن کاغذ موجود در گمرکات تسريع کند و‌ چنانچه هر پرونده مشکلي دارد فوراً تلفني به دبيرخانه اطلاع دهد تا پيگيري شود.
٧- دو اداره کل ذيربط در وزارت فرهنگ، در صدور حواله براي کاغذهاي مرتبط با رديف قبل تسريع کنند تا التهاب بازار فروکش کند.
٨- از ترخيص کالاهاي کاغذ لوکس که به اسم روزنامه اي و تحرير، مجوز گرفته اند و سپس تغيير داده اند، خودداري شود.
٩- تا چهارشنبه فهرست متقاضيان زينک براي زينک هاي وارداتي که توسط واردکننده، پيش فروش شده، توسط مديرکل محترم چاپ ونشر بررسي و تاييد شود و به جاي موارد غير تاييدي، ناشران و مطبوعات معرفي شوند (مشروط به واريز آني وجه آن) و فهرست کل زينک توزيعي منتشر شود. ضمنا قيمت گذاري زينکها توسط کميته تخصصي کارگروه و ‌با عضويت سازمان حمايت انجام گيرد تا کالا معطل فرايند قيمت گذاري نشود.
١٠- از نماينده بانک مرکزي، سوال شود که چرا متقاضياني که در مرحله تامين ارز هستند هم نيمايي مي‌شود؟
١١- با توجه به آن که نياز وارداتي بخش فرهنگ (مطبوعات و کتاب) ٩0 هزار تن (تقريبا ٩0 ميليون دلار) است، پيگيري هاي لازم براي ارز 4200 انجام شود.
١٢- در جلسه ستاد تنظيم بازار، نمايندگان همه دستگاه ها تاکيد کنند که حتي در صورت خارج شدن کاغذ از گروه يک، تاييد تقاضاهاي واردات در استانها را چه تدبيري دارد؟ و همچنين نظارت بر توزيع کاغذهايي که توسط کارگروه، تاييد شده و بتدريج وارد مي‌شود.
١٣- کميته تخصصي کارگروه به دفتر صنايع شيميايي و سلولزي وزارت صمت براي بررسي و تاييد قيمتهاي پيشنهادي واردات کاغذ دفترچه هاي بيمه درماني کمک کند.
به گزارش ايرنا، رئيس کارگروه ساماندهي کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته (دوشنبه) با اشاره به جلسه با معاون اول رئيس جمهوري، از باقي ماندن ارز تخصيصي به کاغذ نشر و مطبوعات با قيمت چهار هزار و 200 تومان خبر داده بود. حسين انتظامي دراين باره گفت: در نشست مشترکي که به همت اسحاق جهانگيري و با حضور مسئولان همه دستگاه‌هاي مرتبط با کاغذ از جمله وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس بانک مرکزي و نمايندگان حوزه‌هاي نشر و مطبوعات برگزار شد، پيشنهاد مشترک وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و صنعت، معدن، تجارت (صمت) بررسي شد و با توجه به تاکيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر حل مساله کاغذ حوزه فرهنگ، مقرر شد ارز تخصيصي براي مصرف کاغذ نشر و مطبوعات، همچنان 4200 توماني باقي بماند.
حسين انتظامي در مورد ساير مصوبات اين جلسه که به رياست دکتر جهانگيري تشکيل شد، توضيح داد: در اين جلسه بر وظيفه نظارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نحوه توزيع اين کاغذها تاکيد شد. همچنين مقرر شد کاغذهاي موجود در گمرک، ظرف دو هفته ترخيص و توزيع شوند.
در اين جلسه همچنين بر رفع موانع و افزايش ميزان توليد کاغذ توسط کارخانجات داخلي به عنوان يک سياست مبنايي تاکيد شده است.
رئيس کارگروه ساماندهي کاغذ در عين حال از جمع بندي جلسه براي برخورد جدي با واردکنندگان متخلف خبر داد و با اشاره به ماموريت ويژه دستگاه‌هاي نظارتي، افزود: مقرر شد با افرادي که با ارز دولتي کاغذ وارد کرده‌اند و آن را خارج از نظارت وزارت فرهنگ يا با نرخ‌ آزاد توزيع و يا انبار کرده‌اند با جديت برخورد شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بازديد از سي و دومين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران از وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و صنعت ،معدن و تجارت خواست در خصوص مشکلات کاغذ اقدامات لازم را بعمل آورند.
دراين راستا علاوه برتشکيل جلسات مشترک ميان وزير فرهنگ و صمت ، جلساتي نيز با حضور کارگروه ساماندهي کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.
فراهنگ ** 9211 ** 1355
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

دیگر خبرها

  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • صد و شصت و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد