Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@23:04:00 GMT

نگرانی از محبوبیت نام محمد در برلین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۲۹۷۲

نگرانی از محبوبیت نام محمد در برلین

به گزارش ایکنا؛ چندی پیش رسانه‌هایی مانند برایت‌بارت و دیلی میل گزارش دادند؛ در سال ۲۰۱۸، نام محمد، محبوب‌ترین نام انتخابی برای پسران نوزاد در برلین و چند ایالت دیگر آلمان بوده است. پس از انتشار این گزارش، اعضای حزب ضداسلامی آلترناتیو برای آلمان از قدرت‌گرفتن مسلمانان در آینده این کشور ابراز نگرانی کردند و سایت‌های خبری طرفدار راستگرایان نیز این مسئله را به عنوان تغییر جمعیت آلمان تعبیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بررسی دقیق آمارها نشان می‌دهد؛ راستگرایان افراطی در آلمان با بزرگ‌نمایی این آمار می‌خواهند گروه‌های مخالف حضور مهاجران مسلمان در آلمان را برای حضور در انتخابات پارلمان اروپا ترغیب کنند.

 اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان پس از انتشار آمار مربوط به محبوبیت نام محمد در چند ایالت آلمان، در صفحه فیس‌بوک حزب نوشتند:«وقتی نام محمد در صدر اسم‌های مورد علاقه برلینی‌ها و چند ایالت دیگر قرار می‌گیرد، خطر اسلامیزه‌شدن جامعه آلمان وجود دارد. اگر اینطور پیش رویم، آلمان ظرف ۵۰ ساله آینده دیگر آلمان نیست، بلکه کشوری است که پیروان اسلام براساس قوانین شریعت، در آن زندگی می‌کنند.»

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در برلین؛ علاوه بر حزب آلترناتیو برای آلمان، بسیاری از سایت‌های خبری و وبلاگ‌های طرفدار راستگرایان نیز پس از انتشار این آمار بر احتمال اسلامی‌شدن آلمان تأکید کردند. به طور مثال آنها برای مخاطبان خود نوشتند که نام محمد در برلین بیش از نام‌های «هانس» یا «اتو» محبوبیت یافته است و این می‌تواند نشان‌دهنده تغییر جمعیت در آلمان باشد.

فشار بر مسلمانان

همان‌طور که گفته شد، رسانه‌هایی مانند برایت‌بارت و دیلی‌میل برای اولین‌بار از افزایش محبوبیت نام محمد در برلین خبر دادند اما پایه اصلی گزارش این نشریات و هزاران مطلب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها، مربوط به سازمان «جامعه برای زبان آلمانی» در ویسبادن است. این سازمان همه ساله فهرستی از نام‌ها را به ترتیب محبوبیت‌شان اعلام می‌کند. براساس گزارش این سازمان، محبوب‌ترین نام‌ها در آلمان در سال گذشته، ماری و پل بوده است. همچنین در میان لیست ده نام محبوب آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۸، سوفی، ماریا، اسکندر و ماکسیمیلیان نیز دیده می‌شود. این آمار بر اساس ارزیابی‌ها در ایالت‌های مختلف آلمان منتشر شده است.

کمی پس از انتشار این آمار، شبکه تلویزیونی برلین-براندنبورگ نیز در فوریه سال ۲۰۱۹، آمار مربوط به اسامی محبوب در برلین را اعلام کرد. بر اساس گزارش این شبکه، در سال ۲۰۱۸، در میان اسامی نوزادان دختر، اغلب نام‌های ماری ( ۶۵۶ نفر)، سوفی ( ۵۴۱ نفر)، شارلوت (۴۶۷ نفر)، ماریا (۴۳۹ نفر) و امیلیا (۳۸۹ نفر) محبوبیت بیشتری داشته‌اند و در میان نام نوزادان پسر، نام اسکندر (۴۳۹ نفر) بیشتر انتخاب شده است.

همچنین بر اساس گزارش این شبکه، نام محمد در سال ۲۰۱۸ با املاهای متفاوت برای ۲۸۰ نوزاد پسر ثبت شده است. این در حالی است که اسمی مانند لوک نیز با املاهای متفاوت، در مجموع ۴۰۰ بار انتخاب شده است. در نتیجه علی‌رغم کارزار تبلیغاتی که حزب آلترناتیو برای آلمان با استناد به آمارهای جدید در مورد میزان محبوبیت نام محمد به راه انداخته، کارشناسان معتقدند که اسامی مسیحی همچنان محبوبیت زیادی دارند. از سوی دیگر، گروهی معتقدند که نام محمد سال‌ها است که در کشورهای اروپایی رواج دارد اما از آنجایی که تاکنون شمارش اسامی با حروف مختلف الفبا صورت نمی‌گرفته، آمارهای دقیقی درباره ثبت این اسم وجود نداشته است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که حزب آلترناتیو برای آلمان با مانور دادن بر روی موضوع محبوبیت نام محمد در جامعه آلمان، می‌خواهد مانند گذشته دل گروه‌های مخالف با حضور مهاجران مسلمان در آلمان را برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا به دست‌ آورد و از شگرد همیشگی خود برای جمع‌آوری رأی استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا محمد محبوبیت نگرانی برلین قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت

یک رسانه آلمانی با استناد به یک سری تحقیقات انجام شده از یک شکاف امنیتی جدید و نشت داده‌های محرمانه ارتش آلمان در اینترنت خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تازه در اوایل ماه مارس بود که یک عملیات جاسوسی از ارتش آلمان مقامات این کشور را شوکه کرد. اکنون گزارشی در مورد نشت داده دیگری منتشر شده است که گفته می شود دسترسی به هزاران پست آنلاین را فراهم کرده است.

به این ترتیب ارتش آلمان با یک نقص جدید در حفاظت از داده ها دست و پنجه نرم می کند. گفته می شود که هزاران لینک جلسات ویدیویی با اطلاعات داخلی در مورد نیروها ماه ها به صورت رایگان در اینترنت در دسترس بوده است. نشریه دی سایت آلمان این خبر را با استناد به تحقیقات خود گزارش داد. بر اساس این گزارش، جلسات زیادی که به عنوان محرمانه طبقه بندی شده در این رسوایی در دسترس قرار گرفته و ظاهراً جلسات گذشته نیز حذف نشده است.

نشریه دی سایت آلمان گزارش داد که آسیب پذیری و نشت داده توسط تیمی از کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات از انجمن Netzbegrünung کشف شده و توسط نمونه های خود دی سایت تأیید شد. گفته می شود که بوندسوهر تنها از طریق پرس و جو از این شکاف امنیتی مطلع شده است و اکنون سیستم ویدئو کنفرانس از اینترنت جدا شده است.

نیروی سایبری بوندسوهر (ارتش آلمان) CIR تأیید کرد که این شکاف امنیتی اکنون بسته شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی واحد فضای سایبری و اطلاعات ارتش در این باره گفت در طول هفته یک "آسیب پذیری" وجود داشت، اما در عرض 24 ساعت برطرف شد.

در این گزارش آمده است: این حادثه بر نمونه وبکس بوندسوهر تأثیر گذاشت، که در واقع به ویژه ایمن تلقی می شود و از طریق آن بحث های محرمانه نیز انجام می شود. بر اساس اطلاعات داخلی وبکس ماهانه 45000 جلسه برگزار می کند که به طور متوسط ​​روزانه بیش از 1000 جلسه است.

تازه در اوایل ماه مارس بود که سردبیر شبکه دولتی روسی RT ضبط صوتی کنفرانس Webex افسران بلندپایه بوندسوهر را در گروهی در سرویس پیام رسان تلگرام منتشر کرد.

در آن زمان خبرهایی فاش شد مبنی بر اینکه یک سرویس اطلاعاتی روسیه کنفرانس تلفنی چهار افسر عالی رتبه نیروی هوایی ارتش آلمان را رهگیری کرده بود. آنها درباره سناریوهای عملیاتی موشک کروز آلمانی در صورت تحویل تاروس به اوکراین صحبت کرده بودند.

در ادامه گزارش آمده است، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا شکاف های امنیتی در وبکس می تواند به این رسوایی شنود منجر شده باشد؟ وزارت دفاع آلمان پیش از این ارتباط تلفنی محافظت نشده یک ژنرال بوندس‌ور در سنگاپور را دلیل آن اعلام کرده بود.

آنها در ماه فوریه از طریق کنفرانس ویدئویی Web-Ex در مورد اینکه ارتش اوکراین چگونه می تواند از موشک های کروز آلمانی تاروس در صورت تصمیم دولت فدرال برای تحویل آنها استفاده کند، صحبت کردند. از جمله، آنها در مورد این سوال بحث کردند که آیا موشک های کروز می توانند پل ساخته شده توسط روسیه به شبه جزیره کریمه اوکراین را که با نقض قوانین بین‌المللی ضمیمه شده است، منهدم کنند.

آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کندآلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • مجتبی پیرزاده با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد