Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@14:52:40 GMT

واکنش ظریف به انفجار در بندر امارات

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۳۰۱۸

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به برخی از اقدامات مشکوک رخ داده در منطقه اظهار کرد: از قبل پیش‌بینی کرده بودیم که عده‌ای بخواهند با انجام برخی از اقدامات، تنش در منطقه را دامن بزنند. ناطقان: محمدجواد ظریف صبح روز سه‌شنبه بعد از دیدار با همتای هندی خود در دهلی نو در ارتباط با محورهای گفت‌وگوی خود با این دیپلمات ارشد هندی، گفت: جلسه بسیار خوبی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توضیحاتی را ارائه کردیم، مواضع ایران را تبیین کردیم و ما همان طور که برای شرکای نزدیک‌مان از جمله روسیه مواضع خود را تشریح کرده بودیم، در این دیدار نیز به تبیین مواضع خود در مورد بحث برجام و مسائل مربوط به آن پرداختیم.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر امور خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه طرف‌ها به نحوی که منافع ایران از برجام تأمین شود تاکید و اظهار کردند که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. ما نیز تاکید کردیم که اقداماتی که ایران انجام داده است در چارچوب برجام است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان همچنین با بیان این‌که در این دیدار در مورد مسائل منطقه رایزنی و گفت‌وگو کردیم، اظهار کرد: در این جلسه در مورد مسائل منطقه و سیاست‌های خطرناکی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند که تحمیل کنند، صحبت شد، نگرانی‌ها از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه در حال رخ دادن است وجود دارد و ما قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم که عده‌ای تلاش خواهند کرد که با انجام اینگونه اقدامات به تنش‌ها در منطقه دامن بزنند.

ظریف خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین در ارتباط با موضوع انرژی، استفاده از چابهار، تحولات افغانستان و اهمیت مبارزه با تروریسم در این کشور رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط بین ایران و هند را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تجارت دو کشور در سطح بالایی است و دو کشور تلاش دارند که آن را تداوم دهند.

وی اظهار کرد: نظرات ایران و هند در مورد بسیاری از مسائل منطقه و بین‌المللی به یکدیگر نزدیک است و قطعاً این گفت‌وگوها و تبادل نظرها برای تداوم روابط دو کشور مفید است. منبع: ایسنا برچسب ها: ظریف ، انفجار ، بند امارات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ظریف انفجار بند امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

سعید کیا کجوری مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در مراسم گرامی داشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در فروردین ماه امسال ۱۵۰ درصد افزایش داشت.

او با اشاره به افزایش چشم گیر عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، افزود: با تلاش همه همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، برای نخستین بار طی ۱۳ سال گذشته حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون تن گذشت و در مجموع بیش از یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن کالا در سال گذشته در این بندر تخلیه و بارگیری انجام شد که این امر مرهون زحمات همه‌ی همکاران عزیز در بخش‌های مختلف بوده است.

بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو‌های شاغل در اداره کل به شمار می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان