Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:34:44 GMT

ايل راه هاي سمنان براي تردد عشاير ايمن است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۳۳۶۲

ايل راه هاي سمنان براي تردد عشاير ايمن است

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرکل امور عشايري استان سمنان گفت: 2 هزار و 500 کيلومتر از ايل راه هاي اصلي استان سمنان براي کوچ بهاره عشاير ايمن است.

حميدرضا حسيني روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بيش از يک هزار و 500 کيلومتر از ايل راه هاي عشاير سمنان در بارش شديد باران و جاري شدن سيلاب اوايل فروردين امسال تخريب شد که با تلاش مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط اين ايل راه ها اکنون بازسازي و ايمن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطر نشان کرد: عمليات بازسازي ايل راه ها در شهرستان هاي شاهرود، مهديشهر و ميامي پايان يافت و عشاير استان سمنان مي توانند براي کوچ بهاره به مناطق ييلاقي تردد کنند.
مدير کل امورعشايري استان سمنان ادامه داد: ايل راه هاي استان براي تردد ايمن تر عشاير نيازمند بازسازي است و دولت براي سال 98 با تخصيص قير رايگان براي بازسازي اين راه ها تعهداتي دارد.
حسيني اضافه کرد: با توجه به جا به جايي دام هاي سبک در کوچ بهاره، احتمال انتقال بيماري واگير وجود دارد که با همکاري اداره کل دامپزشکي استان سمنان اجراي طرح مايه کوبي براي سلامت دام در دستور کار است.
مديرکل امور عشايري استان سمنان تصريح کرد: با توجه به بارش هاي مطلوب سال زراعي 98-97 پيش بيني افزايش توليد گوشت در بخش عشايري استان وجود دارد که با همکاري دامداران و حمايت هاي دولت اين مهم در سال جاري محقق مي شود.
به گزارش ايرنا، استان سمنان چهار هزار و 200 کيلومتر راه اصلي و فرعي عشايري دارد، عشاير استان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بيش از 14 هزار و 400 نفر جمعيت، شامل 74 طايفه، 1.07 درصد از جمعيت عشايري کشور را شامل مي شوند، اين عشاير که هشت و 2 دهم درصد جمعيت استان سمنان را تشکيل مي دهند، بيش از يک ميليون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگين دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بيش از سه هزار و 600 ميليارد ريال توليد مي کنند.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان

جهانبخش یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی گفت: هر چند تلاش ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، ولی افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت امور بهداشتی دانشگاه ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم الی سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیزاز سی‌ام اردیبهشت لغایت یکم خرداد ماه اجرا خواهد شد.

دکتر یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر ۵ سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد واکسیناسیون شده‌اند.

کد خبر 6093768

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه