Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@05:53:52 GMT

بانک ملت همچنان بر فراز قله‌های صنعت پرداخت کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۳۹۹۸

بانک ملت موفق شد در فروردین ماه سال جاری نیز رتبه نخست را در اغلب شاخص های بانکداری الکترونیک در بین بانک های کشور حفظ کند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک)، در فروردین ماه، این بانک با سهم  ۲۵.۳۸ درصدی از تعداد تراکنش‌ها و سهم ۲۴.۴۴ درصدی از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار و رتبه نخست در بین تمام بانک های پذیرنده را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام شاپرک، بانک ملت از نظر سهم تعدادی و مبلغی بانک های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی، رتبه اول را در این ۶ بخش ( تعداد و مبلغ ۳ ابزار پذیرش ) کسب کرده است. علاوه بر این در فروردین ماه، بانک ملت، رتبه سوم در سهم از تعداد کارت های بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک، بیشترین کارت اعتباری تراکنش‌دار و رتبه سوم در بخش کارت برداشت تراکنش دار را بین بانک های صادر کننده از آن خود کرده است. در بخش سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌های بانک های کشور در نقش پذیرنده و صادرکننده هم، بانک ملت جایگاه نخست را در فروردین ماه سال جاری به دست آورده که این رتبه نشان دهنده بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش های پذیرش شده است. برای محاسبه این ویژگی، تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنشهای پذیرش شده همان بانک کسر می‌شود. همچنین بانک ملت دارای رتبه نخست بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش های صنعت پرداخت کارتی در فروردین ماه بوده است. یکی دیگر از شاخص های مورد اهمیت در بانک ها، محاسبه‌ تفاضل ارزش ریالی صادرکنندگی آنها از مبلغ پذیرندگی آنها است. این شاخص نشان می دهد که جریان مبلغی تراکنش ها در بانک در کدام جهت بوده است و درپی آن می توان تعیین کرد که آیا نقش بانک به عنوان بانک پذیرنده برای وی مقرون به صرفه بوده یا  نبوده است که در این بخش نیز بانک ملت بیشترین اختلاف مثبت در مبلغ تراکنش‌های صادرشده و پذیرش شده را دارد و نقش بسزایی را در نظام پرداخت کشور ایفا می کند.   اقتصادآنلاین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dzs برچسب ها: بانک ملت ، شاپرک ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک ملت شاپرک بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند