Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@21:32:17 GMT

ممنوعیت واگذاری محل های عشایر برای ساخت و ساز

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۴۰۳۴

ممنوعیت واگذاری محل های عشایر برای ساخت و ساز

عشایر خراسان شمالی همه ساله بعد از کوچ از مناطق قشلاقی گلستان در میانبندهای این استان ساکن می‌شوند. مدت زمان حضور این افراد در میان بندها ۱۵ تا ۲۰ روز است و این افراد طی این مدت منتظر می‌مانند تا بخش‌های ییلاقی استان به لحاظ پوشش چراگاهی برای دام هایشان آماده شود. پریسا عظیمی خبرنگار اراضی منابع طبیعی نباید سر راه اتراق عشایر باشد

اخیرا برخی از رسانه ها به نقل از عشایر استان اعلام کرده اند، هر زمان که این افراد از مناطق قشلاقی گلستان به میانبندهای خراسان شمالی کوچ کرده‌اند با اجرای یک پروژه در محل زندگی شان مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در صورت ادامه ساخت و ساز، عشایر خراسان شمالی جایی برای استقرار در میانبندها نخواهند داشت.

اما «رضا رجب زاده»، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی این موضوع را رد می کند ومی گوید: در یک سال اخیر همچین اتفاقی نیفتاده است. زیرا طبق قانون، واگذاری محل های عشایر برای ساخت و ساز ممنوع است.

وی می افزاید: اراضی منابع طبیعی تحت هیچ شرایطی نباید سر راه اتراق عشایر باشد.

«محمدرضا قلی پور»، مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی نیز با رد ساخت و ساز در مسیر اتراق عشایر می گوید: زمین‌هایی که عشایر به عنوان میانبند در آنجا مستقر می‌شوند، زمین‌های ملی بوده و اداره کل منابع طبیعی هم موظف است قبل از واگذاری، استعلاماتی را از این اداره کل دریافت ‌کند.

وی در باره زمین‌هایی که هم اکنون در آن ساخت و ساز انجام شده، اظهار می دارد: این زمین‌ها در گذشته واگذار شده  و در مکان‌هایی که هم اکنون عشایر در میانبندها استقرار می‌یابند، به هیچ ارگان یا سازمانی برای ساخت و ساز واگذار نشده و نگرانی هم در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

عشایر کرد خراسان شمالی

 

ایرنا - کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی به سوی مناطق گرمسیری و قشلاق ...

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ۴۲ قطعه از اراضی ملی در قالب نهضت ملی مسکن روستایی در روستای کلاته ثم بخش رخ قرعه کشی و به جوانان فاقد زمین و مسکن واگذار شد.

قناد افزود: مقرر شد به همه این افراد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله اعطا شود.

او گفت:این متقاضیان بایدظرف یکماه پس از اخذ مجوز باید شروع به ساخت کنند.

دیگر خبرها

  • انجام ارزیابی اولیه از خسارت زلزله امروز در خراسان شمالی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خراسان شمالی هیچگونه خسارتی در پی نداشت
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید
  • تیتکانلو خراسان شمالی لرزید
  • خراسان شمالی لرزید
  • زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه