Web Analytics Made Easy - Statcounter

زوج آنتونیو کونته و جوزپه ماروتا که زوجی انقلابی در بازگشت یوونتوس به سطح اول فوتبال اروپا محسوب می شد، شاید در تیم رقیب بار دیگر با یکدیگر همکاری کنند.

طرفداری - اینجا در مطلبی بیش از چهار سال پیش به انتقاد شدید از تصمیم آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس، مبنی بر قطع همکاری با آنتونیو کونته پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تصمیمی که البته یک جانبه نبود و طی یک توافق دو طرفه شکل گرفت. علت آن تصمیم چه بود؟ خواسته آنتونیو کونته مبنی بر ورود جاه طلبانه تر به فصل نقل و انتقالات جهت رسیدن به سطح نهایی برای رقابت مستقیم با اَبَر باشگاه ها در لیگ قهرمانان اروپا. مسئله ای که چندان به مذاق رئیس خوش نیامد و اختلاف نظرات در این بین کار را به جدایی کشاند. ویدیوی مشهوری که کونته پس از اعلام خبر قطع همکاری منتشر کرد و آن حال پریشان عجیب و غریب، نشان دهنده عمق اختلافات و درگیری بین او و رئیس آنیلی بود. آنیلی البته آن ماجرا را به خوبی مدیریت کرد و خوش اقبال هم بود که مکس الگری توانست راه کونته را به خوبی ادامه دهد.

آندره آ آنیلی آن زمان معتقد بود که هنوز برای بی محابا ورود کردن به فصل نقل و انتقالات زود است و مجموعه باشگاه نیاز دارد تا پله های بیشتری را برای رسیدن به سطح نهایی طی کند. از آن سمت کونته که از جام های داخلی و رساندن یوونتوس به قله ایتالیا سیراب شده بود، اعتقاد داشت تیم برای رسیدن به سطح نهایی آماده است و زمان حضور قدرتمندانه در فصل نقل و انتقالات فرا رسیده است. گذر زمان به ما نشان داد که آنیلی در آن زمان تصمیم اشتباهی اتخاذ نکرده، او گام به گام فصل های تابستان را طی می کرد تا اینکه تشخیص داد زمان قدرتنمایی در فصل نقل و انتقالات هم فرا رسیده است. او طی دو پنجره دو خرید سنگین که فقط از اَبَر باشگاه ها بر می آمد انجام داد تا ثابت کند رسیدن به سطح رقابت با آن ها را به خوبی بلد است.

حالا اما به نظر می رسد دوران الگری در باشگاه نیز به پایان رسیده است. نه به خاطر نتایج که او در تاریخ باشگاه فوق العاده عمل کرده و زمان ثابت خواهد کرد که چه دستاوردهای بزرگ و تاریخی داشته است. مسئله به بن بست رسیدن رابطه او و بازیکنان و در عین حال عدم اطمینان بازیکنان به آینده تیم با الگری است. مسئله ای که به خوبی آنیلی و تیم مدیریتی باشگاه به آن پی برده و خودِ الگری هم به آن واقف است. البته این مسئله هنوز آن قدرها هم بغرنج نشده و باشگاه آن را قابل مدیریت می داند. به همین علت هم هنوز احتمال ماندن الگری برای فصل بعد وجود دارد.

مسئله اصلی اما جای دیگری است. آن جا که به نظر می رسید آنتونیو کونته گزینه اصلی یوونتوس پس از خروج احتمالی الگری است و حتی برخی منابع مدعی شده بودند که به زودی تماس هایی میان ندود و پاراتیچی با او برقرار می شود. با این حال طبق اخبار موثق ترین منابع نزدیک به باشگاه یوونتوس، شخصِ آنیلی جلوی این مذاکرات را گرفته و اجازه حضور کونته در تورین را نداده است. علت این مسئله نیز مطابق پیش بینی ها ناراحتی آنیلی از همان برخوردی است که در شروع یادداشت به آن اشاره کردم. برخوردی که البته کاملا از سوی هر دو طرف حرفه ای بود و طی یک توافق دو جانبه به علت عدم تفاهم در رابطه با سیاست های آینده باشگاه صورت گرفت. به همین علت کینه آنیلی از سرمربی سابق چندان منطقی به نظر نمی رسد.

مسئله زمانی حساس می شود که خبر رسیده آنتونیو کونته با یار دیرینش در اینتر توافق کرده و احتمال زیادی می رود که فصل آینده به عنوان سرمربی اینتر معرفی شود. مسئله ای که این بازی را وارد فاز جدیدی می کند. زوج طلایی کونته-ماروتا، همان زوجی است که به طور میدانی، انقلاب یوونتوس را پس از کالچوپولی رقم زدند و با دست های خود (و البته رئیس باشگاه) یوونتوس نوین را بنا کردند. ماروتا همین حالا یکی از آن ترانسفرهای معروفش را (همان ترانسفرهایی که یوونتوس را به اوج بازگرداند) انجام داده و دیگو گودین را به عنوان یکی از بهترین مدافعان موجود در بازار به خدمت گرفته است، آن هم با انتقالی که برندش به طور انحصاری متعلق به خودش است: بوسمن!

ترکیب کونته-ماروتا با توجه به تجربه انقلابی در تورین، همان ترکیبی است که می تواند اینتر را بار دیگر به سطح اول رقابت در ایتالیا بازگرداند. جایی که این تیم برای فتح اسکودتو تلاش کند. در صورت نهایی شدن حضور کونته (که در این لحظه احتمالش بسیار زیاد است) او همین حالا ترکیب قابل قبولی را علی الخصوص در فاز تدافعی در اختیار دارد. به فرض تداوم رویکرد او به بازی با سه مدافع، اشکرینیار، دی فرای و گودین، می توانند ترکیبی رویایی و قابل رقابت حتی با اَبَر باشگاه ها در خط دفاعی به شمار روند. ماروتا نیز می تواند با هنرنمایی در تابستان چند مهره خوب برای شروع در فاز تهاجمی برای کونته فراهم کند تا زوج مشهور خیلی زود در نخستین فصل همکاری مجدد در تیمی جدید، شانسشان را برای رقابت بر سر اسکودتو امتحان کنند.

این جاست که بار دیگر بزنگاه تصمیمات آنیلی فرا می رسد. او یک بار چند سال پیش تصمیمی گرفت که زمان ثابت کرد علیه باشگاه نبوده اما تصمیم او این بار در صورت اشتباه بودن، می تواند خطرات جدی را متوجه یوونتوس کند. در شرایطی که الگری آماده رفتن شده بود و آنتونیو کونته نیز از بازگشتش به یوونتوس استقبال کرده بود و با جمله "برای بازگشت به یوونتوس نیاز به رضایت دو جانبه است" توپ را به زمین آنیلی انداخته بود، رئیس باز هم زیر میز بازی زد و شخصا جلوی بازگشت کاپیتان سابق و مرد انقلابی باشگاه به تورین را گرفت. با این تصمیم کونته به یار دیرینش در اینتر نزدیک شد و هیچ بعید نیست همین روزها خبر رسمی حضور او در این تیم منتشر شود.

آنتونیو کونته مربی کلاس +A جهانی است و کارنامه اش نیازی به توضیح اضافه ندارد. بازگشت او به یوونتوس در این زمان، می توانست روند باشگاه را همچنان صعودی نگه دارد. حالا اما نه تنها او به یوونتوس نزدیک نشده، بلکه به رقیب دیرینه نزدیک است و تکلیف نیمکت یوونتوس نیز برای فصل آینده همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. زمان ثابت خواهد کرد که آیا تصمیم آنیلی این بار هم به نفع باشگاه تمام می شود یا خیر، اما در صورت قدرت گرفتن دوباره اینتر، هواداران یوونتوس نمی توانند روزی را که آندره آ آنیلی، آنتونیو کونته (کاپیتان سابق و مردِ انقلابیِ باشگاه) را با کینه شتری بی دلیلش رد کرد، فراموش کنند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پیمان یوسفی به ماجرای دلخوری علیرضا دبیر


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، در هفته‌های گذشته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در یک برنامه تلویزیونی با اجرای پیمان یوسفی حاضر شد و در این گفتگو، مجری برنامه اشاره‌ای به نماز مستحبی علیرضا دبیر در جلسه با وزیر پیشین ورزش داشت اما این کنایه یوسفی باعث ناراحتی رئیس فدراسیون کشتی شد تا برنامه به جنجال کشیده شود.

پس از این صحبت‌ها علیرضا دبیر قصد ترک برنامه را داشت اما در نهایت به گفتگو ادامه داد و برنامه تلویزیونی را به پایان رساند. با این حال شب گذشته و در مراسم اختتامیه برنامه قهرمان ایران که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، بار دیگر صحبت‌هایی در این باره مطرح شد.

در این مراسم نفراتی که برای دریافت جایزه دعوت شدند، از سمت راست بالا می‌رفتند و با مجری برنامه، پیمان یوسفی، خوش و بش هم می‌کردند، اما زمانی که نوبت به علیرضا دبیر رسید، او از سمت دیگری و بدون خوش و بش با پیمان یوسفی وارد سِن شد و تا انتهای حضورش در استیج نیز توجهی به پیمان یوسفی نکرد.

دبیر پس از پایان مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلخوری‌اش از پیمان یوسفی گفت: من کینه‌ای نیستم. ولش کنید، بگذریم.

او در خصوص اینکه از مسیری رفت که با پیمان یوسفی برخورد نداشته باشد، گفت: مسیر نزدیک بود. من مسیر را اشتباه رفتم؟ حواسم نبود.

این موضوع از پیمان یوسفی هم سوال شد و او در واکنش به اینکه آیا دلخوری بین او و دبیر برطرف شده است، گفت: من دلخوری‌ای با آقای دبیر ندارم. ایشان را هم نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم دلخور باشند.

یوسفی در واکنش به اینکه دبیر هم گفته کینه‌ای نیست، عنوان کرد: بسیار هم عالی. همه چیز خوب است. مهم این است که ورزش ما موفق باشد.

دیگر خبرها

  • یولیان ناگلزمان: صحبت‌های ابرل؟ من کینه‌ای از بایرن مونیخ ندارم
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • واکنش پیمان یوسفی به ماجرای دلخوری علیرضا دبیر
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • «کونته» گزینه ناپولی نیست/ «ایتالیانو» در یک قدمی «پارتنوپی»
  • انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید