Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:06:04 GMT

حمله هدفمند هکرها به اپلیکیشن واتس‌اپ

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۴۱۱۳

حمله هدفمند هکرها به اپلیکیشن واتس‌اپ

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاربران غیرمجاز با نفوذ به گوشی‌های هوشمند و یا سایر دستگاه‌های ارتباطی کاربران مختلف در سراسر جهان توانستند برنامه‌ای را جهت کنترل و نظارت بر حریم خصوصی افراد روی دستگاه‌های آن‌ها نصب کنند. این نفوذ از طریق حفره امنیتی موجود در اپلیکیشن واتس‌اپ صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تاثیرات مخرب فیسبوک بر سایر پیام‌رسان‌ها

خبرهای منتشر شده از دنیا فناوری حاکی از آن است که نرم‌افزار واتس‌اپ به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجوعه فیسبوک به تازگی مورد حمله‌ای هدفمند از سوی هکرها قرار گرفته است. تنها تعداد محدودی از کاربران واتس‌اپ در این حمله مورد نفوذ قرار گرفته‌اند و همین موضوع سبب شده است برخی از کارشناسان مسائل امنیت شبکه، احتمال انتخابی بودن این کاربران را مطرح کنند. گفتنی است؛ واتس‌اپ هیچگونه نامی از کاربران مورد حمله واقع شده را منتشر نکرده است.

سخنگوی فیسبوک با ابراز تاسف از حمله سایبری اخیر به کاربران شبکه اجتماعی واتس‌اپ گفت: «کارشناسان ایمنی شبکه واتس‌اپ به سرعت در صدد رفع مشکل ایجاد شده برآمدند و خوشبختانه توانستند آن را به کنترل خود دربیاورند.» از هر روی خبر ایجاد حفره امنیتی در واتس‌اپ میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی را نگران کرده است و سبب شده بسیاری از این کاربران در حال حاضر کمتر از واتس‌اپ استفاده کنند. این افراد خواستار ارتقاء مسائل امنیتی در واتس‌اپ شدند.

هکرها حفره امنیتی موجود در واتس‌اپ را در حالت پیام صوتی، شناسایی کرده و پس از آن اقدامات مجرمانه خود را ادامه می‌دهند. پس از این اتفاق واتس‌اپ مراقبت‌های امنیتی خود را به شدت افزایش داده و به دنبال ردیابی نواقص احتمالی دیگر است تا از تکرار هرگونه انفاق مشابه در آینده جلوگیری کند.

هکرها با بهره‌گیری از حفره امنیتی واتس‌اپ علاوه بر سرقت اطلاعات خصوصی موجود در تلفن همراه یا تبلت کاربران، نرم‌افزارهای جاسوسی و نظارتی را برای ادامه سرقت‌های اطلاعاتی خود روی دستگاه‌ها نصب می‌کردند و تا مدت‌ها اعمال خرابکارانه خود را ادامه می‌داند.

انتهای پیام/

حفره امنیتی واتس‌اپ زمینه را برای نفوذ هکرها فراهم کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی

در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد؛ اما اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است. در قابلیت جدید می‌توان میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی‌استور یا در صفحه اصلی گوشی خود دید.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ‌استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که گوشی جدیدی خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900962 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است