Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:20:30 GMT

امام جمعه مشهد؛ خداپرستی گرایش مشترک تمامی انسان‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۴۲۳۸

امام جمعه مشهد؛ خداپرستی گرایش مشترک تمامی انسان‌ها است

امام جمعه مشهد در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان به تشریح میثاق خداوند متعال با انبیاء الهی پرداخت و گفت: «خداپرستی» گرایش مشترک تمامی انسان‌ها است. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در مهدیه مشهد اظهار داشت: مرحوم علامه طباطبایی در مورد واژه «اولوالارحام» توضیحاتی داشته‌اند؛ ولایت امیرالمومنین(ع) تداوم ولایت پیامبر(ص) است؛ خداوند متعال در قرآن می‌فرماید از پیامبران میثاق گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: هر چه افراد و عناصر و موجودات به خدا نزدیک‌تر باشند تکلیفشان نیز سنگین‌تر است؛ افراد در برابر منکرات شرعیه غضبناک می‌شوند و اوقاتشان تلخ می‌شود و این برای ما و شمای بنده فضیلت است اما این خشمگین شدن برای انبیاء طبق فرموده قرآن تبدیل به گناه می‌شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: حضرت یونس در مقابل قوم خودش غضب کرد و قهر کرد؛ این کار را اگر ما صورت دهیم غیرت دینی است و یک فضیلت محسوب می‌شود اما خدا در قرآن می‌فرماید که «فکر کرد ما به او سخت نمی‌گیریم؛ زیرا باید در موقع غضب در کنار مردم می‌ایستاد».

وی تصریح کرد: کشیش‌ها چهار قرن در اروپا می‌گفتند شما باید از ما تبعیت کنید و ما هیچ وظیفه‌ای نداریم و تکلیف صرفا مربوط به شماست؛ چهار قرن بر مردم اروپا این کشیشان که امروز ادعای تمدن دارند حکومت دارند و برخی نادان تصور می‌کنند حکومت دینی ما نیز به همین معناست؛ جریان دین ما کاملا ضد این مسئله است و قرآن می‌فرماید ما از پیامبران عهد گرفته‌ایم که حق تخلف ندارند.

امام جمعه اردبیل: دشمن تخریب جایگاه خانواده را نشانه گرفته استامام جمعه مشهد: پیامبر اسلام(ص) در تمامی مسائل سیاسی و اجتماعی بر مومنان تقدم دارندامام جمعه مشهد: آدم باتقوا گوشش بدهکار دشمنان نیست؛ دشمن در طرح مشکلات معیشتی به دنبال فتنه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: گرایش به خدا در همه انسان‌ها و حتی در کفار وجود دارد؛ علاوه بر خداگرایی، آگاهی فطری نیز داریم؛ برای مثال آگاهی فطری شما این است که از دروغ بدتان می‌آید و از نظر شما دروغ قبیح است. آگاهی فطری دیگر این است که می‌دانیم خداوند ما را خلق کرده و وجودمان به جایی وابسته است و این در فطرت همه انسان‌ها وجود دارد.

علم‌الهدی گفت: بشر به دنبال عبادت خدا است و این نیز در فطرت انسان است؛ اگر انسان بگویند خدا نداری و به‌جایی وابسته نیستی و صرفا باید به قدرت خودت وابسته باشی در زندگی دچار سردرگمی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گرایش باطنی و احساسی که در باطن هر انسانی است در میان همه مشترک است که به‌جایی وابسته هستند و آن، خدا است و انسان در مقابل خدا مکلف و وظیفه‌مند است و باید او را عبادت کند. در فطرت خداوند با همه انسان‌ها عهد بسته است و این میثاق با انبیاء نیز در سطحی بالاتر بسته شده است.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: در فطرت انبیاء این نهادینه شده که در مقابل نادانی و نافرمانی و کفر مردم مسئول هستند که آنها را ارشاد کرده و بنده خدا کنند و در مقابل سلطه مستکبر و ظالم نیز، مسئول هستند و این احساس، یک احساس فطری در انبیاء است و این علاوه بر عهد خداگرایی و خداشناسی است که خداوند متعال از ما نیز گرفته است.

علم‌الهدی تصریح کرد: میثاق دیگری که خداوند از انبیاء گرفته این است که پیامبری خواهد آمد که تصدیق کننده تمام شما پیامبران دیگر است و در جریان ارشاد مردم باید به آنها بگوئید که چنین پیامبری خواهد آمد. میثاق دیگر کتاب و حکمتی است که خداوند به انبیاء داده است.دین واحد از انبیاء شروع شده و انتهایش به رسولی رسیده که آن را تکمیل و گذشته را نیز تصدیق کرده است.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تردد و رانندگی رانندگان خودرو های شوتی در جاده شد.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یاسوج یکی از راه‌های فقرزدایی را انفاق دانست و افزود: در انفاق نباید خسیس و بخیل باشیم، به گونه‌ای که نباید خانواده شخص انفاق کننده خود نیازمند باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های پاک برای خداوند عالم شریکی قائل نیستند، اظهار کرد: بالاترین گناه شرک بوده که قابل بخشش نیست و انسان مشرک هرگز وارد بهشت خداوند نخواهد شد. انسان در نزد خداوند دارای عزت بوده و نباید خود را به گناه آلوده کند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انسان‌های پاکدامن خود را به گناه و زنا آلوده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: پاکدامنی صفت برجسته‌ای است که انسان‌های مومن باید در این راستا تلاش کنند. انسان مومن و شایسته باید مراقب چشم، گوش و دامن خود باشد که به گناه و فساد آلوده نشود.

حسینی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

وی خواستار جلوگیری از رانندگی رانندگان شوتی در جاده شد و تاکید کرد: این افراد علاوه بر جان خود، انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، ادامه داد: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش بینی شده باشد.

حسینی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، اظهار کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت‌بار بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، تاکید کرد: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، یادآور شد: متاسفانه علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه باید در کنار علم، تزکیه نفس هم باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، اظهار کرد: امروز بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰ هزار نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شده‌اند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

حسینی ضمن تبریک روز کار و کارگر با اشاره به اینکه اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد، تصریح کرد: کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آن‌ها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

امام جمعه یاسوج کار را سرمایه عظیمی برای رشد و پیشرفت جامعه دانست و گفت: امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آن‌ها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسینی فعالیت کارگران و تلاش‌های آنها را باعث زنده و پویایی جامعه دانست و بیان کرد: به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «بر دست کارگر بوسه می‌زنم»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات