Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس از انجام ۱۱۴ قرارداد مرمتی و مطالعاتی آثار تاریخی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتباری نزدیک به ۵۵ میلیارد ریال برای این امر اختصاص داده شد. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری با بیان ضرورت حفظ و احیای آثار تاریخی اظهار داشت: استان پهناور فارس دارای 2 هزار و 985 اثر ثبت شده ملی و 12 اثر ثبت جهانی است که مرمت و حفاظت از این آثار مستلزم همکاری انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اعتبارت تخصیص داده شده در سال گذشته، تعداد 76 قرارداد مرمتی با اعتبار 45 میلیارد ریال و 38 پروژه مطالعات فنی- پژوهشی با اعتبار10 میلیارد ریال در استان فارس اجرا شده است. 

قلب آثار تاریخی همدان دوباره تپید؛ 179 بنای تاریخی همدان مرمت شد13.5 میلیارد تومان اعتبار ملی صرف بازسازی و مرمت قنوات خراسان جنوبی می‌شود‌رشد 184 درصدی بارش باران در استان مرکزی/15 سد کشاورزی نیاز به مرمت دارند

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس افزود: شاخص‌ترین بناهای مرمت شده مسجد جامع عتیق، ارگ کریم خانی، عمارت دیوان خانه، عمارت هفت تنان، قلعه ایزدخواست، باغ جهانی ارم، باغ عفیف آباد و آرامگاه آبش خاتون است. 

 امیری تصریح کرد: بناهای تاریخی به علت فرسودگی‌های ناشی از گذر زمان، همواره نیازمند مرمت هستند  و انجام یک پروژه مرمتی در یک بنای تاریخی به منظور اتمام کامل کار مرمت آن بنا قلمداد نمی‌شود، بلکه برحسب ضرورت اقدامات مرمتی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه