Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:17:01 GMT

نهضت جدیدی در حوزه ساخت مسکن آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۱۰۴

نهضت جدیدی در حوزه ساخت مسکن آغاز می شود

قم- ایرنا- معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با اضافه شدن طرح های نوسازی و بازآفرینی شهری در قالب طرح اقدام ملی، نهضت جدیدی در حوزه ساخت مسکن در کشور آغاز می شود که علاوه بر رونق اقتصادی کمک شایانی به تولید و اشتغال در کشور خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مازیار حسینی روز سه شنبه در حاشیه جلسه شورای تامین مسکن قم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی از نیمه دوم سال 97 در کشور افزود: در قالب این طرح ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب مناطق شهری جدید، احیای بافت های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی با استفاده از اراضی داخل محدوده شهرها در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت مشارکت دستگاه های دولتی در این طرح گفت: با توجه به محدود بودن اراضی واقع در محدوده شهری، دستگاه های دولتی که زمین در اختیار دارند در صورتی که زمین های خود را در قالب این طرح مشارکت دهند، اولویت واگذاری این اراضی به کارکنان آن اداره اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه به طور قطع زمین های موجود در اراضی شهری جوابگوی مسکن مورد نیاز جمعیت شهری نیست گفت: در صورت ضرورت، زمین های دولتی خارج از محدوده شهری با طی کردن مراحل قانونی برای اجرای این طرح به محدوده شهری افزوده می شود.
حسینی ادامه داد: از نیمه دوم سال 97، مراحل ساخت 100 هزار واحد مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی در کشور آغاز شده است که 80 هزار واحد در قالب شهرهای جدید و 20 هزار واحد متعلق به شهرهای زیر 50 هزار تن جمعیت توسط بنیاد مسکن در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اراده قوی دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اتمام طرح مسکن مهر و ساخت مسکن جدید ارزان در کشور گفت: پایان شهریورماه به عنوان ضرب الاجل اتمام طرح مسکن مهر در کشور تعیین شده است که برای تحقق این موضوع ظرفیت های قانونی شورای عالی مسکن، شورای پول و اعتبار و مصوبات قانونی مورد توجه جدی قرار گرفته است.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مسكن طرح اقدام ملي وزارت راه و شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

شمس‌الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه سهمیه ابلاغی استان در ساخت مسکن روستایی را ۷ هزار واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۲۰ واحد (۶۳ درصد) از این تعداد به بانک عامل معرفی شده است، گفت: برای ۲ هزار و ۱۴۹ مورد انعقاد قرارداد هم صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه اشاره‌ای به درصد قرارداد معرفی شده تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اعتبار ۱۴۰۲ شهرستان‌های استان داشت و گفت: شهرستان‌های هرسین و گیلانغرب به ترتیب کمترین و بیشترین انعقاد قرارداد را داشته است.

خدادادی با اشاره به رتبه ۱۲ استان در راستای عملکرد انعقاد قرارداد، خاطرنشان کرد: بیشترین علت ریزش‌ها در بحث تضامین است که پذیرفتن ضامن زنجیره خیلی کمک‌کننده است.

وی وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان از ۱۴ شهرستان تابع استان کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و بیان کرد: بجر شهرستان کرمانشاه وضعیت مقاوم‌سازی دیگر شهرستان‌ها مطلوب است.

خدادادی طرح نهضت ملی مسکن شهری را در ۲ فاز بنیاد ساخت و گروه ساخت عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۵۲۰ واحد توسط بنیاد در قالب مجموعه‌های آپارتمانی احداث می‌شود که برای ۲ هزار و ۸۱۷ واحد انعقاد قرارداد با سیستم بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۳ هزار و ۳۷۷ واحد از ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، تصریح کرد: پی‌کنی ۳ هزار ۱۴ واحد، اجرای فنداسیون یک‌هزار و ۷۰۰ و اجرای اسکلت سقف ۶۵۰ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در اشاره به پروژه‌های بنیاد ساخت از فاز یک سراج در قالب ۱۵ بلوک ۲۴ واحدی و یک‌هزار و ۱۲۰ واحد فاز ۲ سراج در قالب ۱۶ بلوک سخن گفت و افزود: پروژه‌هایی بنیاد ساخت در شهر‌های روانسر، صحنه، سنقر و گیلانغرب در دست اجرا داریم.

وی پروژه‌های گروه ساخت را در قالب ۶ هزار ۲۷۲ واحد در سطح استان عنوان کرد و افزود: اقدام آماده‌سازی بالای ۹۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

خدادادی با اشاره به بحث نهضت ملی روستایی مسکن، تصریح کرد: ۱۰ هزار قطعه مسکن روستایی در سامانه بارگذاری شده و در حال ارسال پیامک هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر