Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:04:08 GMT

شهری طلایی که مامن ارواح شد!

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۳۹۸

شهری طلایی که مامن ارواح شد!

شهر بودی "Bodie"، یکی از معروف‌ترین مکان‌های متروکه در جهان، هر ساله میزبان بیش از ۲۰۰هزار گردشگر از سراسر جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "بودی" یکی از شهرهای ارواح کالیفرنیا، در سال ۱۸۵۹ به واسطه کشف طلا و نقره توسط فردی به نام ویتمن ساپل بودی و دیگر معدنچی‌هایی که در جستجوی یافتن فلزات قیمتی بودند، به عنوان یک مرکز معدن‌کاری ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال بعد "بودی" جان خود را از دست داد و شهر کنونی به احترام او "بودی" نامگذاری شد.

خبر وجود معدن‌های طلا و نقره در "بودی" به سرعت در همه جا پیچید و مردم از تمام شهرهای اطراف به این مکان مهاجرت می‌کردند به طوری که جمعیت این شهر در سال ۱۸۷۹  به  هفت هزار نفر رسید و به این ترتیب شهرسازی نیز به سرعت گسترش یافت. در همان سال، بیش از دو هزار ساختمان، ۹ دستگاه سنگ کوبی، یک سردخانه، یک گورستان، یک خط آهن و یک زندان در شهر "بودی" ساخته شد. علاوه براین، بخشی از آن به ساکنان چینی اختصاص داده شد و صدها نفر از مردم کشور چین به شهر "بودی" مهاجرت کردند.

در اوایل دهه ۱۸۸۰، علائمی از انحطاط شهر به چشم می‌خورد. معدن‌چی‌های شهر به سرعت به افرادی ثروتمند تبدیل شده بودند که پس از جمع‌آوری طلا و نقره‌های فراوان به شهرهای دیگری نظیر آریزونا، مونتانا و یوتا در ایالات متحده مهاجرت می‌کردند تا در آنجا نیز به معدن‌کاری بپردازند.

جمعیت "بودی" به سرعت روند کاهشی به خود گرفت به طوری که تمام شهر توسط خانواده‌ها، و نه مسئولان، اداره می‌شد. کاهش جمعیت تا جایی ادامه داشت که در سال ۱۹۱۰ تعداد ساکنان این شهر تنها به ۶۹۸ نفر رسید و سال ۱۹۱۴ تعداد ساکنان به حدی رسید که "بودی" لقب "شهر ارواح" را به خود گرفت.

این روزها شهر "بودی" به پارکی تاریخی تبدیل شده است که در طول سال بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. گردشگران به این شهر سفر می‌کنند تا زندگی مردم در شهر "بودی" را در گذشته تصور کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا توريست جاذبه های گردشگری طلا گردشگری گردشگری شهری معدن معدن داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!

به گزارش ورزش‌سه ، رقابت‌های لیگ برتر روز آینده با برگزاری هفت مسابقه دنبال خواهد شد و در یکی از مسابقات تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه نقش جهان استقلال خوزستان میزبانی خواهد کرد.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت دیدار طلایی پوشان اصفهانی و آبی‌پوشان خوزستانی حسن اکرمی را انتخاب کرده است؛ این انتخابی است که با اعتراض باشگاه سپاهان مواجه شده و آنها با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ دلیل مخالفت خود را با این تصمیم نیز اعلام کرده‌اند.

دلیل باشگاه سپاهان برای مخالفت با انتخاب حسن اکرمی به نظر می‌رسد به دیدار برگشت فصل گذشته تراکتور و سپاهان ارتباط داشته باشد که این داور طبق نظر کارشناسان دو صحنه مشکوک را برای طلایی پوشان اصفهانی پنالتی تشخیص نداد.

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • دست‌کش طلایی لیگ جزیره به دروازه‌بان آرسنال رسید