Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- تارنمای روزنامه 'ینی شفق' روز سه شنبه در گزارشی نوشت که آمریکا به همراه شرکای خود در خاورمیانه احتمالا از ایران برای هدف قرار دادن 'مقاومت ملی ترکیه' استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه ترکیه ای با اشاره به تحولات اخیر در حوزه خلیج فارس با طرح این سوال که، آمریکا و همپیمانانش 'آماده چه چیزی می شوند؟'، افزود: « مداخلات آنها بواسطه عربستان و امارات در لیبی و یمن و همچنین کودتای نظامی سودان از کنترل خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تارنما افزود: به نظر می رسد ما با یک بحران جدید عربی- فارسی مواجه هستیم. دوره جدیدی که تمام منطقه را وارد جنگ هایی بی پایان می کند. آنها ( ائتلاف عربی - آمریکایی) می خواهند با توجه به مسائل مذهبی و قومی، مردم را به درگیری های مذهبی سوق دهند و در تلاشند جهان اسلام را به سمت جنگ قدرت هدایت کنند و آمریکا، اسرائیل و شرکای غربی آنها نیز این میدان نبرد را با لذت تماشا کنند.

**خیانت امارات و عربستان منطقه را نابود می کند
پس از جنگ عراق و سوریه، محور آمریکا، انگلیس و اسرائیل اکنون در حال ایجاد زیر ساخت هایی برای گسترش بحران در جبهه میان عربستان و ایران هستند. اقدامات این محور سه جانبه از طریق عربستان و امارات برای نابودی ایران و دنیای عرب است.
مداخلات از طریق کشورهای عربستان و امارات در خاورمیانه و تلاش ها برای طراحی دوباره ساختار منطقه، نمونه هایی ناامید کننده برای وخامت اوضاع منطقه هستند. عملیات مخفی مانند خیانت بزرگ معامله قرن، حمله به دولت حاکم در لیبی از طریق مهره آمریکایی یعنی ژنرال حفتر و دخالت نظامی در سودان، اولین گام های طراحی دوباره ساختار منطقه هستند.
نقطه مشترک هر کدام از این دخالت ها در منطقه موضع مخالف ترکیه نسبت به آنها است. آنها در هر جایی که ترکیه متاثر از آن می شود، مداخله می کنند. حقیقت این است که تمام این رویدادها برای محدود کردن هر گونه تحرک از جانب ترکیه است و تلاش ها برای درگیر کردن ایران باید ترکیه را هوشیار کند.
ترکیه باید برای مثال رزمایش های نظامی همچون 'گرگ دریا 2019' را که هم اکنون در سه دریای اطراف ترکیه در حال اجراست، برای آمادگی بیشتر نیروهای خود ادامه دهد و حالت تدافعی کامل به خود بگیرد.
ترکیه در مرکز اقدامات روز افزون فعلی در شمال آفریقا و خلیج فارس است. دلیل اینکه ترکیه تا این حد در معرض حمله و محاصره است، فشار اقتصادی و به زانو در آوردن این کشور می باشد. این طرح علیه ترکیه کاملا جدی است.
مداخله در انتخابات 31 مارس، شایعات جدید در مورد تشکیل ائتلاف گسترده برای سرنگونی رییس جمهوری رجب طیب اردوغان و همچنین اقدام برای عملیات داخلی در ترکیه با کمک های مالی عربستان و امارات، طرحهای کاملا آشکار هستند.

**آنها ائتلاف بزرگتری در مقایسه با کودتا 15 ژوئیه تشکیل دادند
این بار نسخه متفاوت تری از کودتای 15 ژوئیه 2016 در جنوب شکل گرفته است. مداخله چند کشوری زمانی نمایان تر شد که انتخابات شهرداری استانبول به علت تقلب سازماندهی شده توسط این ائتلاف برهم خورد.

**کمک های مالی دو کشور پادشاهی به سازمان تروریستی فتو
فعالیت های آشکار سیاسی که سازماندهی شده از دیگر قطعات این پازل است. این اتحاد و ائتلاف گسترده تر از کودتای 15 ژوئیه است. آنها احتمالا پس از ایران مقاومت ملی ترکیه را هدف قرار خواهند داد.
عربستان و امارات و روسای آنها برنامه سیاسی بسیاری فشرده ای برای ترکیه دارند. اگر کمک های مالی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زائد ولیعهد امارات به آدرس های مشخصی در ترکیه ارسال شوند، آنگاه اقدام واقعی علیه ترکیه متعاقبا دنبال خواهد شد.
خاورم**3234**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند

 لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت که مایل است به کاخ سفید برای دست‌یابی به «توافقی مخاطره آمیز» در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل کمک کند.

به گزارش ایرنا، این سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه «زمان رو به اتمام است»، از مقامات آمریکا خواست تا وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و [رژیم] اسرائیل به توافقی برسیم، درگیری اعراب و اسرائیل پایان خواهد یافت، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می شود و امنیت را برای اسرائیل فراهم می‌کند.»

گراهام همچنین اظهار کرد که دو بار درباره این موضوع با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است و در کنار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای «کمک به آنها در راستای عادی‌سازی [روابط] عربستان سعودی و اسرائیل» کار کرده است.

لیندسی گراهام خطاب به کاخ سفید گفت: «اگر بتوانید این توافق را به دست آورید، فکر می‌کنم از حمایت جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده برای معاهده‌ای میان عربستان سعودی و ایالات متحده برخوردار خواهید شد.»

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که در سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تماس گرفتند و این گفت‌وگو حدود پنج دقیقه طول کشیده است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع ناشناسی ادعا کرد که مذاکرات عادی‌سازی روابط [عربستان و رژیم صهیونیستی] در این تماس مورد بحث قرار نگرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • (ویدئو) مرد آمریکایی به کمک دختر ترکیه‌ای مسلمان شد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات