Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:03:26 GMT

ناتوان شدن مدارس در پی صدور بخشنامه‌های متعدد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۵۱۳

ناتوان شدن مدارس در پی صدور بخشنامه‌های متعدد

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی که به مدارس ارسال می‌شود باعث شده علی‌رغم اینکه مدرسه از نظر فیزیکی و داشتن تجهیزات و امکانات مناسب در وضعیت بسیار خوبی است اما از اداره خود ناتوان شود.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در همایش «احیای مدارس ماندگار» که در مدرسه ماندگار شهید مدرس شهرری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش مدرسه محوری است لذا مدرسه‌ای مانند مدرسه ماندگار شهید مدرس را مورد واکاوی قرار می‌دهیم به یک نقطه مهم می‌رسیم و اینکه وجه ممیزه این مدارس با سایر مدارس در فضا، ساختمان و تجهیزات نیست بلکه در نیروی انسانی توانمند، علاقه‌مند و مدیریت شایسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه تاکنون ۱۰۰مدرسه ماندگار در کشور شناسایی و مجوز مدرسه ماندگار دارند، گفت: مدرسه در مرحله اول باید به کانون تربیتی محله و مرجع مورد اعتماد منطقه تبدیل شود چراکه مدرسه اصلی‌ترین محل تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

بطحایی در ادامه اضافه کرد: آموزش‌وپرورش با افزایش کیفیت مدرسه بالنده می‌شود و به یک بلوغ شایسته دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: مدرسه به‌ عنوان هویت مستقل نباید به اداره آموزش‌وپرورش وابسته باشد لذا باید بتواند روی پای خود بایستد و هر چیزی که در بیرون مدرسه است، پشتیبان مدرسه باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه از دلایلی که در تاریخ آموزش‌وپرورش توانستیم مدارس موفق داشته باشیم به علت مدرسه محوری در برخی از دوره‌ها بوده است، اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش حدود ۷۰۰صفحه مصوبه داریم که مدیر مدرسه و همکاران دیگر با مراجعه به آن مشکلاتشان را حل کنند و در برخی از استان‌ها تا ۱۰۰۰بخشنامه صادرشده است و در آن بایدونبایدها گفته‌شده و از قضا، همین موارد از مهم‌ترین علل ناکارآمدی مدارس است؛ چون علی‌رغم اینکه مدرسه ازنظر فیزیکی و داشتن تجهیزات و امکانات مناسب در وضعیت بسیار خوبی است اما از اداره خود ناتوان شود.

بطحایی اذعان کرد: امروز ده‌ها مسئله در مدرسه توسط اولیا مدرسه قابل‌حل است و ۱۱۰هزار مدرسه کشور دارای نیروی انسانی هستند که هرکدام توانمندی بسیاری دارند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در دوران خدمتم در آموزش‌وپرورش معلم، مربی و مدیر بوده‌ام و می‌دانم اجرای مدرسه محوری کار راحتی نیست، گفت: اولین مانع بزرگ مدرسه محوری، مقاومتی است که در برابر این برنامه رخ می‌دهد و آموزش‌وپرورش این مسیر را باید به‌تدریج ادامه دهد لذا تحقق آن، حوصله، صبوری، باور و ایمان می‌خواهد.

وی تأکید کرد: در یک وزارتخانه‌ای بخشنامه می‌شود که تولید میل‌گرد افزایش یابد و کارها با بخشنامه انجام‌شدنی است اما در وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه‌ای نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی و آمادگی ذهن‌ها و فکرها داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه سیاست مدرسه محوری را به‌طورجدی دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از محروم‌ترین ادارات کل استان‌ها در شهرستان‌های استان تهران است که از حیث کیفیت آموزشی و نیروی انسانی بسیار خوب است اما ازنظر فضا و تجهیزات مشکلات زیادی دارند و به‌این‌علت از رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس می‌خواهم اعتبارات لازم را برای فضاهای آموزشی شهرری تخصیص دهد.

در این همایش محمد صیدلو، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: با حمایت و دستور وزیر آموزش‌وپرورش بخشی از مطالبات پیمانکاران سرویس‌های معلمان پرداخت‌ شد و از ایشان تشکر می کنم.

 وی افزود: مدرسه ماندگار شهید مدرس مدرسه‌ای است که شش ویژگی آمده در سند تحول بنیادین را دارا است و افرادی که امروز از پیشکسوتان آموزش‌وپرورش شهرری هستند در این مدرسه تحصیل‌کرده‌اند و امیدواریم امروز با حضور وزیر آموزش‌وپرورش اسباب مرمت، بهسازی و تجهیز مدرسه امکان‌پذیر شود.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، وی بابیان اینکه مدرسه شهید مدرس باید بتواند به‌زودی متناسب با ظرفیتی که دارد پذیرای دانش آموزان باشد، گفت: ماندگار بودن این ساختمان مأمنی برای صاحب‌نظران تعلیم و تربیت و مردم شهرری است و حفظ و نگهداری چنین جایگاهی که تعلق عاطفی توسط دانش‌آموختگان آن را دارد می‌تواند در نوع نگاه و همکاری‌های بین بخشی با آموزش‌وپرورش مؤثر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سید محمد بطحایی مدارس وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

ایسنا/اصفهان نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تحلیل‌های غیر کارشناسی بعضی از دستگاه‌های اداری و صدور بخشنامه نابجا و بدون برنامه امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد.

حسام‌الدین فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا به چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری در کشور به ویژه در بخش معادن اشاره و اظهار کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و ایجاد مشارکت بخش خصوصی مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه اقتصادی است و اگر این مقوله از بین برود آنگاه سرمایه‌ها در فعالیت‌های غیرمولد فعال می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیازمند حمایت و امنیت شغلی بوده و اگر این زمینه‌ها برای آنان فراهم نشود دست از فعالیت کشیده و اقتصاد دچار مشکل می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه تحلیل‌های نادرست بعضی از دستگاه‌های اقتصادی امنیت سرمایه‌گذار را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اعداد و ارقام در برنامه‌ریزی تنها رکن تصمیم‌سازی نیستند، چرا که در عمل سرمایه‌گذاران با چالش‌ها و هزینه‌های پنهانی روبرو هستند که کمتر دستگاه اداری از آن‌ها خبر دارد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از صاحبان صنایع در تصمیم‌سازی‌ها باعث ارائه مدل‌های موفق خواهد بود و منجر به صدور بخشنامه و سپس لغو آن نمی‌شود.

به گفته فرهادی، سال گذشته صدور بخشنامه برای فعالان و سرمایه‌گذاران معادن  در خصوص عوارض و مجوزها صادر و بعد از مدتی لغو شد که صدور آن ناشی از بی‌توجهی به بعضی مؤلفه‌های کاری و تحلیل‌های نادرست بود.

وی خاطرنشان کرد: صدور بخشنامه برای مالیات و عوارض واردات و صادرات مواد اولیه و یا تولیدات معادن باید متناسب با شرایط بازار انجام شود، چراکه بی‌توجهی به این موضوعات بر تولید و درآمدزایی تأثیر می‌گذارد.

به اعتقاد این فعال اقتصادی، تحلیل‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی امنیت سرمایه‌گذاران را از بین برده و چرخه‌های تولید را دچار مشکل می‌کند و یک تصمیم اشتباه در یک عرصه بر کل فرآیند تولید اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: فعالان معادن و معدن کاران در صورت حمایت امکان تأمین مواد اولیه را برای مشاغل دیگر فراهم می‌کنند و نباید نسبت به این قشر بی‌توجهی شود.

فرهادی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی کشور با حمایت از سرمایه‌گذاران قادر به جهش تولید خواهیم بود، خاطرنشان کرد: با وجود معادن ارزشی در کشور بهره‌گیری از آن به تولید در بخش‌های دیگر هم کمک کرده و در بعضی از منابع مثل سنگ ساختمانی امکان صادرات و ارزآوری وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان از مسئولان در رده‌های مختلف خواست تا در تصمیم سازی‌ها از کارشناسان و افراد فعال در هر بخش اقتصادی استفاده شود تا آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها متناسب با شرایط تولید و ایجاد امنیت اقتصادی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد