Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:19:23 GMT

کارگاه کشت سلول‌های بنیادی در بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۵۲۱

کارگاه کشت سلول‌های بنیادی در بوشهر برگزار شد

بوشهر- ایرنا- چهارمین دوره کارگاه‌های آموزشی مداوم با موضوع کشت سلول‌های بنیادی با همکاری دانشجویان کمیته تحقیقات دانشجویی مارینومیکس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در روز نخست این کارگاه آموزشی کشت سلول‌های بنیادی با هدف آموزش استخراج و کشت سلول‌های مزانشیمی چربی و مغز استخوان موش سوری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارا جوکار افزود: در روز دوم که با هدف استخراج و کشت سلول‌های مزانشیمی ژله وارتون بند ناف انسان و فریز کردن سلول‌های بنیادی در دو بخش تئوری و عملی اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: در بخش تئوری کارگاه، مقدمات کار با آزمایشگاه، مواد و وسایل مورد نیاز، کشت سلول‌های مزانشیمی چربی و کشت سلول‌های مزانشیمی مغز استخوان به صورت تئوری تدریس شد.
وی یادآور شد: در ادامه کارگاه کشت سلول‌های بنیادی 2 عضو کمیته تحقیقات دانشجویی مارینومیکس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس 2 موش ماده سوری را تشریح کردند.
جوکار اضافه کرد: در این تشریح، پس از بی‌هوشی موش‌ها، چربی‌های اطراف تخمدان، استخوان‌های فمور (ران) و تیبیا (ساق پا) و بافت ماهیچه‌ای اطراف آنها جدا شد.
وی افزود: سپس بافت‌های چربی و مغز استخوان به صورت جداگانه درون دو عدد فالکون به آزمایشگاه کشت سلول منتقل شدند.
مدیر پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس گفت: با توجه به اهمیت آموزش دانشجویان و آشنایی آنان با انجام کارهای عملی در آزمایشگاه‌های تخصصی شرکت‌کنندگان در تمامی مراحل کار از جمله کار با سانتریفیوژ و اضافه کردن محیط کشت در کار عملی وارد شده و با عملیات کشت به صورت عملی آشنا شدند.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كارگاه آموزشي سلول هاي بنيادي بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور عنوان داشت: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان در برنامه ریزی شده است.

کیانی اعلام کرد: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بیان داشت: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه است.

کد خبر 6087648

دیگر خبرها

  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است