Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:25:40 GMT

امام جمعه زنجان: زکات فطره باید برای معیشت افراد هزینه شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۶۰۱

امام جمعه زنجان: زکات فطره باید برای معیشت افراد هزینه شود

زنجان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زکات فطره باید در جهت معیشت افراد جامعه هزینه شود نه در موارد دیگر، تحقق این مهم مسائل و مشکلات جامعه را کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در شورای زکات استان زنجان افزود: اقدام های خوبی در حوزه زکات این استان انجام گرفته و در این میان با آسیب های شناسی مشکلات ناشی از ان کاهش یافته و در نهایت با همکاری عوامل ذیربط نتیجه خوبی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت که پرداخت زکات توسط گروه های هدف بر مبنای اعتماد بوده که بجا مصرف شود و مبالغ جمع آوری شده نیز برای محرومیت زدایی، فقر زدایی و عمران آبادانی هزینه شده که در مجموع می توان گفت کارهای خوبی انجام گرفته است.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: هر مسجدی مرکز نیکوکاری دارد که نسبت به کار انجام گرفته باید تشویق لازم انجام گیرد و در این میان زکات فطره تا وقتی در ان منطقه برای فقیری که نیاز معیشتی دارد باید هزینه کرد.
وی اضافه کرد: برای ترویج بیشتر زکات فرمانداران با بخشدارانی که در ارتباط با این مقوله کار میدانی کرده بیشتر مد نظر قرار دهند که این مهم نتیجه بخش بوده و اعتماد سازی را به دنبال دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: طی چند ماهه گذشته التهاباتی در بازار ایجاد شده بود که مقداری از فضای ایجاد شده به بی اعتمادی مردم به مسئولان و یا به روز نیامده باز می گردد که حتی به ذخیره سازی کالاها نیزاقدام کرده اند.
وی یادآوری کرد: بر این اساس می توان گفت جوی روانی کنونی در ارتباط با وضعیت کالاها را به نوعی عموم مردم ایجاد کرده اند که پس از مدتی قیمت ها فروکش کرد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: رهبری اعلام کردند که در شرایط کنونی جنگ اتفاق نخواهد افتاد چرا که روحیه مردم قوی است اما در ارتباط با آرایش جنگی روحیه مردم قوی نیست و بر این اساس در مقابل دشمن کشورمان نیز باید آرایش جنگی داشته باشد.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال سلب اعتماد عمومی جامعه و بنا بر فرامین رهبری دشمنان می خواهد اینگونه القا کند که ملت ایران ضعیف و خودشان قوی هستند در صورتی که باید نشان دهیم که ملت سرافزار ایران بیش از گذشته قوی و دشمنان ضعیف و درمانده شده اند.
9646/806

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي زكات امام جمعه زكات فطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی‌های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی افزود: در این راستا اولین جشنواره ورزش‌های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه‌های هدف را به دنبال داشت.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

خدابنده لو گفت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می‌کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس (آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند