Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@16:51:37 GMT

خانواده بستر خلق شادی‌های طبیعی و واقعی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۵۹۵۶

خانواده بستر خلق شادی‌های طبیعی و واقعی است

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانواده بستر خلق شادی‌های طبیعی و واقعی است، گفت: کسی که مسائل و مشکلات زندگی خود را طبق موازین الهی حل می‌کند، می‌تواند به امنیت و آرامش دست یابد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علی سرلک» شب گذشته (دوشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه) در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: خداوند انسان را برای رسیدن به کمال خلق کرده و به او ظرفیتی داده تا در دنیا بتواند به کمال دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد حوزه علمیه افزود: انسان مومن در همه عرصه های زندگی در جستجوی رضایت خداوند است از این رو، سبک زندگی خود را در راستای طاعت الهی تنظیم می کند.


حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه انسان در بستر خانواده می تواند به کمال دست یابد، ابراز کرد: خداوند انسان را خلق کرد تا با انجام دستورات الهی در مدار نور گام بردارد؛ کسی که مسائل و مشکلات زندگی خود را طبق موازین الهی حل می کند، می تواند به امنیت و آرامش دست یابد.


وی با اشاره به اینکه خانواده ظرفیت عظیمی است که انسان می تواند از طریق آن به بالاترین مراتب انسانی دست یابد، تاکید کرد: خود حقیقی انسان در کانون خانواده آشکار می شود؛ بنابر این، انسان مچ منیت خودش را می تواند در خانواده بگیرد.


وی با تاکید بر اینکه انسان باید جلوه خداوند باشد، گفت: انسان باید به گونه ای زندگی کند که مردم از نوع رفتار و سبک زندگی او دلبسته اسلام و خداوند شوند.


حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه خانواده بستر تولید شادی طبیعی و واقعی است، بیان کرد: انسان در فضای خانواده می تواند از شادی واقعی بهره‌مند شود؛ نهایت دوستی هایی کاذب مبتنی بر منیت، افسردگی و اضطراب است.


استاد حوزه علمیه بیان کرد: کسی که زندگی خود را براساس دستورات الهی تنظیم نکند نمی تواند مسائل و مشکلات خود را حل کند و به رشد حقیقی دست یابد.


وی خاطرنشان کرد: چیزی که کمک می کند فضای زندگی مشترک انسان به بالاترین درجه خود برسد آن است که زوجین آن چیزی را که برای خود می پسندند برای دیگری هم نپسندند و آن چیزی که برای خود می پسندند برای دیگری هم بپسندند؛ اگر در کانون خانواده زوجین به مسائل با چشم دیگری بنگرند بسیاری از مشکلات حل می شود.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان مجلس ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن مشهد بیانیه گام دوم انقلاب اردبیل مسجد حجت الاسلام سرلک ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟

دستیار سابق مورینیو بعد از گرویدن به دین اسلام عضوی از یک خانواده ایرانی شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

ژوزه مورایس مسلمان شد + فیلم

 

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود‌.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد‌. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه یک وکیل کارهای مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کارهای مراسم  ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری شب گذشته بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار ایشان فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات ایشان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر