Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابراهیمی مدیر مرکز پژوهش خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در خصوص نیاز‌های اجتماعی شهروندان و چگونگی لحاظ شدن این نیاز‌ها در برنامه‌های شهرداری عنوان کرد: نیاز سنجی در سطح محلات و مناطق ۱۵ گانه و اجرای برنامه‌های متناسب با نظرات مردم یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کارشهرداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به آغاز فصل بودجه ریزی که از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: فرایند برنامه نیاز سنجی شهروندان از ابتدای سال آغاز می‌شود که به صورت پیمایشی و یا سامانه تلفنی ۱۳۷ در خصوص موضوعات عملکردی شهرداری مانند نظافت شهر، احداث پل عابر پیاده رو، معابر، امنیت شهر، فضای سبز و زیبایی شهری، بازیافت و سایر مسائل شهر صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز پژوهش خلاقیت‌ها و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اضافه کرد: پس از آنالیز و بررسی این نظرات، اولویت بندی‌های نیاز در محله، منطقه و در نهایت در سطح شهر بدست می‌آید که این گزارشات یکی از ورودی‌ها در جلسات بودجه در مناطق و معاونت‌های شهرداری است.

وی در پایان گفت: غیر از نیاز سنجی در محلات، مطالعات کارشناسی و الزامات طرح تفصیلی نیز مبنایی برای شهرداری است تا بر این اساس طرح‌های مورد نیاز عمرانی، فضای سبز و... در هر محله یا منطقه اجرا شود.


انتهای پیام/م

اجرای طرحها وپروژه ها با نظر سنجی از شهروندان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت : HSE یک پروژه کنار پروژه‌های دیگر نیست ، HSE یک رویکرد است که در تمام پروژه‌ها اجرا می‌شود و باید به اصول و مبانی آن توجه کنیم ، احترام به HSE احترام به کارکنان و شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا. سعید ابراهیمی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در همایش اهمیت، نقش و جایگاه HSE در مدیریت شهری اظهار کرد : این همایش در ادامه فعالیت کارگروه HSE با هدف افزایش آگاهی و توانمندی در این عرصه برنامه‌ریزی شده است .

وی با اشاره به شعار سال در بیانات مقام رهبری افزود: دو کلید واژه جهش تولید و مشارکت مردم در این شعار وجود دارد که عامل اصلی جهش تولید، نیروی انسانی است و در این راستا بهره‌وری نیروی کار مطرح شود که اگر آن را ارتقا دهیم، منجر به رشد تولید می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه در عرصه مشارکت مردم نیز نوع نگاه ما در تکالیف، تصدی‌گری و تولی‌گری مهم است ادامه داد: لفظ کارگر مقدس است و بار معنایی و ارزش دارد، همه مدیران در این عرصه باید کار کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه شهری و در مجموع در شهرداری و سازمان‌های وابسته جامعه ۲۰ هزار نفری در شهر فعالیت می‌کنند که سلامت و ایمنی آن‌ها بسیار مهم است، از سوی دیگر مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند در معرض فعالیت‌های ما و تأثیر آن قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه HSE نظام مدیریتی و یک سیستم شامل ابزارها، روش‌ها و رویکردها است که سه هدف ایمنی ، سلامت و محیط زیست را در بردارد، اظهار کرد: HSE یک پروژه کنار پروژه‌های دیگر نیست ، HSE یک رویکرد است که در تمام پروژه‌ها اجرا می‌شود و باید به اصول و مبانی آن توجه کنیم .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احترام به HSE احترام به کارکنان و شهروندان است، افزود: هدف کلان برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است و ششمین هدف خرد آن مباحث HSE است ، در این راستا کارگروه HSE نیز در شهرداری تشکیل شده است .

وی ادامه داد: پیش از تشکیل این کارگروه در مجموعه شهرداری و مناطق پانزده‌گانه اقدامات در این حوزه انجام می‌شد، اما شاهد نبود یکپارچگی در اهداف و وظایف بودیم، با تشکیل این کارگروه این موضوع را به نظام مبتنی بر اصول و رویه در همه بخش‌ها تبدیل کردیم.

ابراهیمی با اشاره به قوانین بالادستی کشور در این موضوع ادامه داد: گروه ۴۰ نفره در کارگروه HSE به موضوعاتی همچون آموزش ، تحلیل حوادث ، شناسایی عدم انطباق‌ها در ریسک ساختمانی شهرداری و … می‌پردازند .

وی افزود : تعیین و انتخاب مشاور برای فرآیند HSE با هدف احصا و شناسایی ابهامات این فرآیند و استقرار نظام HSE در یکی از مناطق و سازمان به عنوان هدف‌گذاری در سال‌جاری ، دو پروژه‌ای است که امسال به آن ورود می‌کنیم .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با تقدیر از سازمان‌های برتر شهرداری که عملکرد موفقی در حوزه HSE دارند تصریح کرد: سال جاری برای بیمه جامع شهروندی مناقصه برگزار کردیم که نرخ آن از سال قبل پایین‌تر است، زیرا شرکت برنده شاخص خسارت را کمتر ارائه کرده بود که باید با آنالیز بدانیم چقدر به عملکرد ما در این حوزه بازمی‌گردد.

کد خبر 749995

دیگر خبرها

  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان