Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۲۴ اردیبهشت) مجلس در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش درباره رشد بی رویه آموزشگاه علمی آزاد و کتب کمک آموزشی، گفت: نکته قابل تأمل دیگر، موضوع گرانی کاغذ است که علیرغم اینکه حوزه نشر را به شدت متاثر کرده، اما کماکان رونق فروش و نشر کتب کمک آموزشی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقای وزیر باید پاسخگوی این سئوال باشید که چه شکاف عظیمی را در نظام آموزشی ایجاد کرده‌اید که با وجود گرانی‌ها، خانواده‌ها ناگزیرند جهت پرکردن ضعف‌های آموزشی، از این کتاب‌ها استفاده کنند؟ یا شاید بتوان گفت چه پشتوانه‌ای در اختیار این ناشران است که علیرغم گرانی‌ها و مشکلات کمبود کاغذ، کماکان بازار پررونقی را می‌توانند برای خود حفظ کنند و ادامه دهند؟

نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای بطحایی! آیا با این سوء استفاده‌ها و تجاری سازی‌های علم و دانش، انتظار دارید تا روح و روان آینده سازان کشور پرورش انسانی و اخلاقی کسب کند، فکر می‌کنید با بِخورد دادن این روش‌های غیراستاندارد، نسل آینده که در این نظام آموزشی باید استعداد‌های بالقوه اشان بالفعل شود، قادر خواهند بود تا در صنعت، کشاورزی، تجارت، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تمدن کشور، منطقه و بین الملل، نقش آفرینی کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: آیا انتظار دور از ذهنی نیست که بتوان نسل آینده خلاق و کارآفرین تربیت کرد و آیا این به معنای قربانی کردن استعداد، توان و ظرفیت فرزندان و دانش آموزان ما در نظام آموزشی نیست؟

ذوالقدر ادامه داد: به طور قطع باور و اشراف دارید که با چنین روش‌های فرزندان ما نه تنها مهارت برای شروع یک کسب و کار را نمی‌آموزند بلکه مهارت‌های زندگی را نیز فرا نخواهند گرفت و در خلاء آموزش صحیح و متناسب با نیاز جامعه، افزایش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: درسی همانند تصمیم کبری که تأکید بر برنامه ریزی و هدفمند زندگی کردن داشت حذف شده، درسی همانند چوپان دروغگو که افزایش اعتماد اجتماعی را بر مبنای راستی و درستی به دانش آموزان آموزش می‌داد حذف شده است، چه جایگزینی برای این عناوین درسی گذاشته اید؟ آیا این علمی که امروز در مدارس در حال روایج یافتن است با علمی که امیرالمومنین (ع) ذکر کردند بسیار فاصله ندارد؟ بپذیرید بی توجهی و سکوت و انفعال شما در مقابل روش‌های آموزشی محفوظاتی و عاری از آموزش مهارت، ناسپاسی به رنج و زحمت نیاکانمان در زنده نگهداشتن تاریخ، فرهنگ، تمدن، سنت ها، دین و آئین ایران و ایرانیان نیست.

نمایند مردم تهران خطاب به بطحایی اظهار کرد: اگر به نام مولفان کتاب‌های کمک آموزشی پرتیراژ نگاه می‌کردید نام ۳۷ مولف کتب درسی آن وزارتخانه را می‌دیدید، چه دلیلی دارد، آیا این مولفان که لیست آن‌ها موجود است نباید متعهدانه، دانش و تخصص خویش را در تدوین و تألیف کتب درسی با محتوا و باکیفیت قرار دهند؟

وی اضافه کرد: به جای آنکه خلاء‌ها را در جای که وظیفه و تعهد دارید، رفع کنید آن را به محلی برای سوء استفاده بدل کرده اید و نکات و پیچیدگی‌های کتب درسی را در کتب کمک آموزشی قرار می‌دهید تا تیراژتان بالا رود و از این استخوان لای زخم گذاشته به دست خویش، برای خود عایدی بسازید فارغ از اینکه چگونه شکاف طبقاتی و اجتماعی و عدالت آموزشی را به زیر سئوال می‌برید.

ذوالقدر گفت: آقای وزیر بهتر نیست به جای زانو زدن در برابر این موسسات و آموزشگاه‌ها و اظهار عجز و ناتوانی در رسانه‌ها از برخورد با آنها، از ظرفیت‌های قانونی که دارید استفاده کنید؟ از جمله این ظرفیت‌ها، مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگری قانون تعطیلی موسسات و واحد‌های آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون اخذ مجوز قانونی دائر شده و می‌شود است، که شاید شما انگیزه و دلیلی برای استفاده نداشتید، اما امیدواریم لااقل برای آینده و بعد از شما به کار گرفته شود.

ذوالقدر با بیان اینکه حجم گردش مالی این موسسات آموزشی که امتیاز داشتن کتب کمک آموزشی را نیز دارند ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار کرد: در برابر بودجه ۵۰ هزار میلیاردی آموزش و پرورش که فقط ۱.۵ درصد آن برای موضوعات آموزشی و برنامه ریزی‌ها هزینه و ۹۸.۵ درصد آن صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود، رقم بسیار قابل توجه و فسادبرانگیزی است؛ عدم توانایی دانش آموزان در صحبت کردن به زبان عربی که زبان قرآن است از دغدغه‌های فراکسیون قرآن کریم نیز است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت

دبیر رویداد «الف‌تا» از پخش مستندهای مدارس برگزیده اولین رویداد الف‌تا در رسانه ملی طی هفته معلم خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی پارسانیا اظهار کرد: دبیرخانه دائمی رویداد الف‌تا اقدام به تولید مستندهای کوتاه سه دقیقه‌ای از مدارس برتر اولین رویداد الف‌تا کرده است که در هفته معلم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های جمعی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

وی با تأکید بر نقش فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای برای روایت اقدامات تحولی معلمان و مدارس سراسر کشور افزود: یکی از رویکردهای مهم رویداد الف‌تا، بهره‌مندی از هنر، ادبیات و رسانه برای روایت و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات برتر و الهام‌بخش است، در همین راستا، حدود

۳۰ مستند کوتاه سه دقیقه‌ای از مدارس برتر نخستین رویداد الف‌تا تولید شده است که در هفته معلم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های جمعی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

دبیر رویداد الف‌تا در پایان پیرامون دومین رویداد الف‌تا تصریح کرد: در دومین رویداد الف‌تا نیز همه معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس فرصت دارند تا بیست اردیبهشت تجربیات خلاقانه و نوآورانه خود را در وبگاه رویداد به ثبت برسانند.

کد خبر 749353

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن