Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@03:37:16 GMT

6 قدم تا شروع دوچرخه سواری و لذت بی‌نهایت

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۶۸۲۲

6 قدم تا شروع دوچرخه سواری و لذت بی‌نهایت

رپورتاژ آگهی / در نگاه اول شروع دوچرخه سواری ساده به نظر می‌رسد و تنها وسیله مورد نیاز داشتن یک دوچرخه است.

در نگاه اول شروع دوچرخه سواری ساده به نظر می‌رسد و تنها وسیله مورد نیاز داشتن یک دوچرخه است. اما گاهی اوقات شاید با خود فکر کنید چرا اکثر دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و حتی بعضاً مبتدی، از لوازم و ابزارهای بیشتری در دوچرخه سواری استفاده می‌کنند؟ همین سوال ممکن است کمی شما را برای شروع دوچرخه سواری به عقب براند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله کوتاه ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ترسی به دل راه ندهید و سریعاً اولین دوچرخه سواری‌تان را تجربه کنید. در ادامه ۶ قدم برای شروع دوچرخه سواری خدمت شما توضیح داده شده است.

دقیقا پس از اولین تجربه‌ی دوچرخه سواری مجذوب آن خواهید شد و برای ادامه‌ی آن مصمم تر. شروع دوچرخه سواری آسان‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. به طوری که حتی اگر نمی‌خواهید مجبور نیستید از لباس اسپندکس استفاده کنید. این ۶ نکته و قدم اولیه را برای شروع دوچرخه سواری در ذهن خود داشته باشید.

انتخاب دوچرخه

بی شک داشتن یک دوچرخه‌ی مناسب برای شروع کار امری ضروری است. منظور از دوچرخه‌ی مناسب، انتخاب یک دوچرخه در نوع و با سایز مناسب است. برای مثال اگر قصد دوچرخه سواری در جاده‌های آسفالت با سرعت زیاد دارید، باید دوچرخه‌ی جاده‌ای انتخاب شما باشد. چرا دوچرخه‌ی جاده‌ای را برای شروع پیشنهاد می‌کنیم؟ چون این نوع دوچرخه رایج‌ترین شکل از دوچرخه برای افراد مبتدی است. دوچرخه کوهستان بیشتر و صرفا برای دوچرخه سواری در مسیرهای خاکی و سنگلاخی طراحی شده است و نمی‌تواند در جاده به بهترین شکل کار کند.

برای شروع دوچرخه سواری در ابتدا در انتخاب دوچرخه دقت داشته باشید. درست مثل خریدن یک جفت کفش در انتخاب دوچرخه نیز باید به سایز و اندازه آن توجه کنید.

همچنین معیار بعدی‌تان در انتخاب دوچرخه بهتر است بودجه و شیوه دوچرخه‌سواری‌تان باشد. منظور از شیوه سوارکاری این است که در کدام مسیرها و به چه منظوری دوچرخه سورای می‌کنید. خوشبختانه برای هر منظور خاص دوچرخه‌های مختلفی طراحی شده است. اما فریم دوچرخه‌ی جاده‌ای دارای هندسه و اجزای خاصی است که بسته به قیمت آن می‌تواند برای هر یک از اهداف خاص کافی باشد.

فراهم کردن ابزار دوچرخه سواری

دوچرخه سواری نیز مانند سایر فعالیت های ورزشی به ابزار و البسه‌ی خاصی نیاز دارد و دوچرخه تنها یک طرف معادله را تشکیل می‌دهد. رای شروع دوچرخه سواری به برخی از وسایل ضروری نیاز دارید.

لباس‌ها و اکسسوری‌های ویژه‌ای برای بهتر انجام شدن دوچرخه‌سواری طراحی و ساخته شده است. کلاه ایمنی یکی از مهم‌ترین ملزومات شروع دوچرخه سواری است. در هنگام انتخاب کلاه ایمنی باید به مناسب بودن آن با وضعیت سر، وزن و محکم بودن آن و همچنین بودجه مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر قصد دارید یک دوچرخه سواری عادی داشته باشید، لباس‌های معمولی و خیابانی شما می‌تواند برای این منظور پوشیده شوند. اما اگر می‌خواهید یک مسیر طولانی را با سرعت زیاد بپیمایید، بدون شک لباس‌های ساده جواب نخواهند داد. نگران نباشید، برندهای زیادی وجود دارند که لباس‌های جالب دوچرخه‌سواری را برای ورزشکاران این رشته فراهم می‌کنند. یک کیت دوچرخه‌سواری شاملِ پیراهن، شلوارک یا شورت ورزشی و جوراب است که از نظر آیرودینامیکی بهتر بوده و نسبت به دیگر لباس‌های ورزشی راحتی بیشتری برای دوچرخه سوار دارد.

اهرم تایر، پمپ باد، تیوب اضافی، عینک، دستکش، آچار چند کاره و بطری آب از دیگر ابزارهای دوچرخه‌سواری حرفه‌ای هستند. نکته‌ی دیگر در مورد شناخت انواع تجهیزات و ابزارهای دوچرخه سواری این است که به فروشگاه اینترنتی دوچرخه دوچرخستان سر زده و اطلاعات زیادی در مورد کاربرد و قیمت آن‌ها به دست آورید. این کار می‌تواند شما را در انتخاب درست تجهیزات یاری کند.

سبک دوچرخه سواری

در بالا نیز به سبک و شیوه دوچرخه سواری اشاره شد. با مرور زمان بیشتر در مورد سبک دوچرخه سواری‌تان به نتیجه خواهید رسید. راه‌های بی‌پایانی برای لذت بردن از دوچرخه‌سواری وجود دارد. فقط کافی است با آزمون و خطا آن‌ها را پیدا کنید. در نهایت این نوع فیزیک بدنی و استعداد شما است که شما را به طور طبیعی به نوع سبک خاص خودتان سوق می‌دهد.

عادت به دوچرخه سواری

دوچرخه سواری برای اولین بار ممکن است کمی سخت باشد. چرا که بدن شما با یک فعالیت جدید روبرو می‌شود و شاید آمادگی لازم برای انجام آن را نداشته باشد. در این صورت ممکن است بدن‌تان دچار کوفتگی در بعضی از ماهیچه‌هایش شود و باعث شود شما عقب نشینی کنید. اما همانند تمام چیزهای موجود در زندگی، پیشرفت واقعی زمانی ساخته می‌شود که برای مدت طولانی آن را انجام دهید. برای اینکه به دوچرخه سواری عادت کنید در قدم اول باید واقع بین باشید و با اهداف کوچک شروع کرده و سعی کنید رو به جلو حرکت کنید.

دوچرخه سواری گروهی

ایجاد انگیزه درونی برای دوچرخه سواری منظم می‌تواند این ورزش را تبدیل به یک عادتی لذت بخش و مفید بکند. اما گاهی اوقات یک فشار مثبت می‌تواند این کار را ساده‌تر کند. دوچرخه سواری به طور خاص جزء ورزش‌های فردی و گروهی می‌باشد. با دوچرخه‌سواری فردی می‌توان به تنهایی سفر کرد و به هدف‌های مد نظر رسید. اما دوچرخه‌سواری گروهی می‌تواند یک انگیزه مضاعف ایجاد کند که در عین رقابت آن را لذت‌بخش‌تر کند.

ایمنی

ایمنی در دوچرخه سواری باید در اول بحث می‌شود چرا که مهم‌ترین مسئله برای شروع دوچرخه سواری است. برای اینکه آن را همیشه در ذهن خود داشته باشید به عنوان آخرین نکته برای شروع در نظر گرفته‌ایم. بحث ایمنی در دوچرخه سواری فراتر از حفاظت از سر انسان می‌باشد. در هنگام دوچرخه‌سواری همیشه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید. این امر شامل احترام به چراغ و تابلوهای ایست و استفاده از سیگنال‌های مناسب دست هنگام تغییر مسیر می‌باشد. همچنین فرض را بر این نگذارید به دلیل اینکه شما در خط خود هستید ماشین پشت سر شما از وجود شما اطلاع دارد. هر چه بیشتر از محیط خود آگاه باشید؛ بهتر می‌توانید پیش‌بینی کنید که هیچ کدام از رانندگان خطراتی که در جاده وجود دارند را پیش‌بینی نمی‌کنند.

منبع: مقاله "شروع دوچرخه سواری" در وبلاگ دوچرخستان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در تجمع پرشور مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا، اولویت و هدف اصلی پلیس از اجرای این طرح را زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر در حاشیه مراسم تجمع مردم شهرستان اصفهان در حمایت از اجرای طرح نور فراجا، از همکاری مردم انقلابی، فهیم و ولایتمدار استان به خصوص بانوان عفیف که از ابتدای اجرای طرح تاکنون نهایت همکاری با پلیس را داشته‌اند تشکر و اظهار کرد: اولویت و هدف اصلی پلیس در اجرای این طرح، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها به خصوص بانوان و دختران استان شهید پرور اصفهان است و انتظار داریم که همشهریان و خانواده‌های محترم در این طرح نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

وی توجه به قانون را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و افزود: قانون گریزی و هنجار شکنی به غیر از اینکه دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند، عایده و منفعتی برای هیچ کسی ندارد و بر همین اساس و بر حسب تکلیفی که بر عهده پلیس است مأموران انتظامی این فرماندهی به صورت مستمر در سطح معابر و اماکن به وظیفه خود که همان دعوت مردم به قانون مداری است عمل می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار ما از سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز این است که ضمن رعایت و توجه ویژه بر موضوع عفاف و حجاب در مجموعه خود، نهایت همکاری را با پلیس در اجرای این طرح داشته باشند.

کد خبر 748553

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • خلاصه بازی یوونتوس و آث میلان + فیلم
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد