Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:05:03 GMT

حجم مخازن سدهای تهران به وضع نرمال رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۶۸۵۸

حجم مخازن سدهای تهران به وضع نرمال رسیده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صدا و سیما؛ سید حسن رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه سال گذشته در مدت مشابه ذخیره سد‌های تهران ۷۰۶ میلیون مترمکعب بوده است افزود: هم اکنون حجم مخازن سد‌های تهران به وضع سال‌های نرمال رسیده و ادامه ورودی آب به مخزن سد‌ها شرایط آنها را نسبت به نرمال  بهتر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ساعت کار ۴۷ ایستگاه پمپاژ آب در تهران تغییر یافت 

وی شرایط سد ماملو، لتیان و طالقان را در آستانه سرریز دانست و گفت: سر ریز سد طالقان از ۲۰ اردیبهشت و با دبی ۶۰ متر مکعب بر ثانیه شروع شده است و سرریز آن وارد رودخانه شاهرود شده و برای تغذیه مصنوعی و استفاده پایین دست رها می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه سد ماملو در اواخر اردیبهشت به سرریز خواهد رسید ادامه داد: در حال حاضر تخلیه این سد برای تغذیه مصنوعی دشت ورامین و تأمین آب بند علی خان و حق السهم زیست محیطی دریاچه نمک و تالاب‌های موجود در آن منطقه استفاده می‌شود.

رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد کرج برای مهار سیلاب‌های احتمالی این ماه خالی است، گفت: با توجه به حجم ورودی به سدها، ظرفیت آن تا پایان خرداد تکمیل خواهد شد.

وی ۹۰ درصد سد لتیان را پر اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۰ درصد ظرفیت سد لتیان و ماملو برای مهار جریان‌های سیلابی کوهپایه‌های البرز که احتمالاً اتفاق خواهد افتاد خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به میزان بارش برف قابل توجه در حوضه سد لار افزود: به نظر می‌رسد آبگیری این سد امسال از سال‌های خوب در طول دوران بهره برداری آن باشد که این شرایط پشتوانه خوبی برای تأمین آب تهران و مازندران در بخش کشاورزی است.

رضوی با بیان اینکه نیروگاه‌های برق آبی تهران امسال با ظرفیت کامل در مدار خواهد بود افزود: ۲۸۰ مگاوات نیروگاه برق آبی در سد‌های امیرکبیر، لتیان و طالقان نصب است که امسال این سد‌ها با تمام توان به مدار وارد می‌شود و پایداری شبکه برق را در پیک مصرف به همراه خواهد داشت.

وی میزان بارش‌های تهران را از ابتدای سال آبی تا امروز بیش از ۳۷۰ میلی متر دانست و ادامه داد: این حجم بارش نسبت به سال گذشته با ۸۲ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت با ۵۳ درصد رشد همراه بوده است.

ذخیره آب در سد‌های تهران هم اکنون یک میلیارد و ۲۹ میلیون مترمکعب و ۳۲۲ میلیون متر مکعب بیشتر از ذخیره سال گذشته است.

انتهای پیام/

میزان بارش‌های تهران به بیش از ۳۷۰ میلی متر رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این رویداد در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمدوند گفت: نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۹ در مصلی برگزار می شود، این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور دانش، آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه این دوره با اهتمام دستگاه های مختلفی برگزار می شود که شایسته است از آنها تشکر کنیم. همچنین امیدواریم حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی برای ارتقا دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از ۳۵ دوره به قوامی رسیده که جایگاه ویژه ای در تقویم خانواده ایرانی دارد. از خانواده ها برای حضور و بهره مندی از آثار ناشران و برنامه های متعدد فذهنگی دعوت به حضور می کنم امیدوارم میزبان شایسته ای بزای مردم و ناشران باشیم. تلاش شده بخش های مختلف ارتقا پیدا کند و ضعف و کاستی ها را جبران کنیم. در بخش های مختلف در زمینه میزبانی و افزایش سطح رضایتمندی در محیط نمایشگاه و آگاهی دادن به مردم فعالیت‌ها از پیش از آغاز نمایشگاه شروع شده و نقشه کامل غرفه ها تا فردا در دسترس رسانه ها است که به اطلاع مردم برسانند به این ترتیب پیش از شروع نمایشگاه مردم و رسانه ها از جانمایی مطلع می‌شوند.

این‌گزارش تکمیل می‌شود...

کد خبر 6097072 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • مذاکرات با دشمن صهیونیستی به مراحل سرنوشت‌ساز رسیده است
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • تصاویر حال خوب‌کُن، پس از بارش‌های اخیرِ تهران
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز