Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما بناست در سال ۹۸، در خراسان شمالی دایر باشد؛ اما برآورد هزینه‌های این جشنواره حداقل ۸ میلیارد تومان بوده که این عدد باعث شده جمع زیادی از مردم با این جشنواره به مخالفت برخیزند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛* جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما هر ساله در استانی برگزار می‌شود و بناست این برنامه در سال ۹۸، در استان خراسان شمالی دایر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جشنواره که در استان موافقان و مخالفان زیادی دارد این روز‌ها به بحث شماره یک فعالان دانشجویی تبدیل شده است.

هرچند بناست در مردادماه جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما برگزار شود؛ اما تا کنون عدد مشخصی برای هزینه‌های آن از سوی مسئولان به صورت رسمی منتشر نشده است. البته در ابتدا مسئولان صداوسیما استان مبلغ زیر ۵ میلیاردتومان را برآورد کردند، اما مدتی بعد نامه نمایندگان به سازمان برنامه و بودجه مشخص کرد که هزینه این جشنواره حداقل ۸ میلیارد تومان خواهد بود.

از سوی دیگر برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده اند که سال گذشته، این جشنواره بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای سازمان صدا و سیما آب خورده و با توجه به تورم موجود این رقم در سال ۹۸ باید بسیار بیشتر باشد.

موافقان جشنواره معتقدند این برنامه ۳ روزه، باعث شناخته شدن استان در کشور می‌شود و سپس در گردشگری رشد مناسبی را خواهیم داشت.

اما مخالفان در پاسخ می‌گویند شبکه «شما» و «جام جم» طرفدار زیادی ندارد که با پخش چند دقیقه از این برنامه در آن دو شبکه، استان معرفی شود.

همچنین مخالفان برگزاری چنین جشنواره‌ای با این هزینه را اسراف در بیت المال می‌دانند و معتقدند درشرایطی که بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی مواجه اند، چنین ریخت و پاشی معنایی ندارد.

این موضوعات باعث شده تا دانشجویان در فضای مجازی با هشتک «جشنواره میلیاردی» به استقبال آن بروند. واکنش‌ها به این جشنواره بسیار گسترده بوده که بخشی از آن را خواهیم خواند.

محمد معزی فر، به جلسه اخیر بسیج دانشجویی و رئییس صداوسیما استان اشاره کرد و نوشت: ‏خروجی جلسه ۳‌ساعته مسئولان بسیج دانشجویی با مدیر‌کل صدا‌و‌سیما‌ی استان: جناب قربانی‌جم و همکارانشان از این که قرار است نام خراسان شمالی در شبکه پر‌بیننده شما! و چند شبکه استانی و ملی بیاید، به ‎#وَجد می‌آمدند، اما ما نه. همین! #جشنواره‌میلیاردی‌صداوسیما #قانع‌نشدیم

امین ریحانی نیز نوشت: واقعا معلوم نیست مسئولان ما کی می‌خواهند اهم و مهم را بفهمند. مدیرکل صدا و سیما استان الان با این وضعیت محرومیت گسترده در استان، باور کنید جشنواره ۸ میلیاردی اولویت ندارد. پول بیت المال را به تاراج نبری. کمی به فکر روستا‌ها و حاشیه شهر باشید. #جشنواره_میلیاردی

امیر گریوانی به سیل اخیر در استان اشاره کرد و نوشت: ‏عذرخواهیم آقای قربانی جم همین چند وقت پیش بود که سیل تمام دارایی بعضی از هم استانی‌های عزیز مان را با خود برد. حتی تلویزیون‌های کوچک شان را. شرمنده که دیگر نمی‌توانند شکوه جشنواره چند میلیاردی تان را از ‎#صدا_سیما ببینند. #جشنواره_میلیاردی #خراسان_شمالی
اعظم مرادی نیز پرسید: ‏‎چند درصد مردم استان برنامه‌های صدا و سیمای خراسان شمالی رو می‌بینند؟ ‎#جشنواره_میلیاردی آخه؟ لابد هدف چیز‌های دیگه‌ای که ما بیخبریم؟

کاربر رضا ثنائیان نوشت: ‏‎#صدا_و_سیما! سیمای ‎#تجمل گرایی. صدای تجملگرایان که سکوت سرد فقر را در هم می‌شکند و صدای جشنواره‌ای که به سان امثال آن فقط آه و نفرین برای بانیانش می‌خرد. یاور ‎#محرومین باشیم. صدای درد ایشان را به گوش مسؤلین برسانیم. ‎#جشنواره_میلیاردی

علیرضا نجف زاده نیز به استدلال موافقان جشنواره مبنی بر دیده شدن استان اشاره کرد و نوشت: ‏استان ‎#خراسان_شمالی قرار است امسال جشنواره ‎#صداوسیما داشته باشه، هزینه این جشنواره بیش از ۱۵ میلیارد ت. است (البته خودشون میگن نمیدونیم چقدر میشه). اینکه این جشنواره خوب است شکی نیست! ولی سوال اینجاست اهم و مهم استان چیست؟ و از جشنواره سال پیش چهارمحال بختیاری کسی چه می‌داند؟

اما دانشجویان به این موضوع اکتفا نکردند و با ارسال پیامک به رئیس صدا و سیما کشور، نظر خود را به او اعلام کردند.

یکی از دانشجویان در پیامکی نوشت: مبلغ این جشنواره به سیل زدگان کمک شایانی می‌کند؛ مانع اسراف شوید.

دانشجوی دیگری برگزاری چنین جشنواره‌ای را در زمان فعلی نه تنها مثمر به ثمر ندانست و آن را به ضرر مردم و نظام عنوان کرد.

فعال دانشجویی دیگری از رئیس صدا و سیما خوایت تا الگوی مصرف در این نهاد را اصلاح کند.     حال باید دید مسئولان صدا و سیما به این دغدغه دانشجویان پاسخی خواهند داد و از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنند؟ و یا این جشنواره را با هزینه‌های هنگفتش برگزار خواهند کرد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره تولیدات صداوسیما صداوسیمای خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی

به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌۵» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت:‌ نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ۶» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابعاد گسترده‌تر خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمله گسترده حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی
  • حمایت گسترده دانشجویان دانشگاه لوزان سوئیس از غزه
  • واکنش تند به استخدام یک خانواده ۵ نفره در صداو سیما
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی